خبرگزاری کار ایران

آزمایشگاه معتمدین زیست محیطی ایران در مازندران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۲۰۷

آزمایشگاه معتمدین زیست محیطی ایران با همت دوستداران زیست محیطی در استان مازندران در ساختمان فن‌آوری و کسب‌وکار شهرک صنعتی امام‌زاده عبدالله(ع) شهرستان آمل افتتاح شد.

آزمایشگاه معتمدین زیست محیطی ایران با همت دوستداران زیست محیطی در استان مازندران در ساختمان فن‌آوری و کسب‌وکار شهرک صنعتی امام‌زاده عبدالله(ع) شهرستان آمل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از آمل: مدیرعامل دفتر نمایندگی انجمن مدیریت سبز ایران در مازندران صبح امروز در نشست جمعی از خبرنگاران آمل که با همت انجمن صنفی خبرنگاران این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه انجمن مدیریت سبز ایران شاخه‌ای از انجمن سبز اروپا است، یادآور شد: این انجمن به نوعی یک موسسه مردم نهاد و NGO و از دوستداران زیست محیطی است.

مجید علیزاده با اعلام اینکه این انجمن جهت ارائه خدمات زیست محیطی، سلامت و ایمنی در بخش خدمات HSE کشور به فعالیت می‌پردازد، اذعان داشت: این شرکت عضوگروه کاسپین(متشکل از شرکت مهندسی پایش سیستم مهر، شرکت کاسپین کیفیت آسیا و موسسه کاسپین دانش آسیا) بوده و خدمات گروه شامل ممیزی، ثبت و صدور گواهینامه سیستم‌های مدیریت از LETRINA یونان، آموزش و مشاوره‌های عمومی وتخصصیHSEQ و اندازه‌گیری پارامترهای زیست محیطی و عوامل زیان آور محیط کار، بازرسی فنی و طراحی کنترل آلودگی‌های زیست محیطی و محیط کار است.

وی با تاکید براینکه اخیرا در این استان فعالیت صنعتی در شهرک‌های صنعتی مختلفی شکل گرفته است، ابراز داشت: متاسفانه در منطقه مازندران با وجود یکسری امکانات و تشکیلات در ارائه خدمات بخش خصوصی خالی است و باید در این حیطه ورود پیدا کرد.

علیزاده با بیان اینکه این استان با وجود منابع طبیعی از پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، تصریح کرد: آزمایشگاه معتمدین محیط زیست از تمام حیات انسانی اعم از آب، خاک، ‌ آلودگی هوا، گاز، ‌ بخارها و هوا را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد.

مدیرعامل دفتر نمایندگی انجمن مدیریت سبزایران در مازندران از تشکیل انجمن مدیریت سبز ایران در این استان خبدراد و گفت: ‌ هم‌اکنون موافقت اولیه برای تاسیس این انجمن صورت گرفته و مراحل اداری آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این انجمن به لحاظ زمان کاملا آزاد است، بیان داشت: انجمن مدیریت سبز بررسی‌های خود را به صورت پایش قرار داده و گزارشات را به محیط زیست اعلام می‌کند.

علیزاده با اعلام اینکه انجمن بدون اطلاع‌رسانی از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی بازدید به عمل می‌آورد، اذعان داشت: امروزه برخی از مدیران ما در بخش تولید و صنعت اطلاعات جامعی ندارند و نمی‌دانند که چگونه باید از انرژی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه در آینده انجمن مدیریت سبز مازندران در بحثزباله و پسماند ورود پیدا خواهد کرد و اطلاعاتی در امر سلامت، ایمنی و محیط زیست ارائه می‌دهد، یادآور شد: این انجمن در قدم نخست طی شش هفته آینده به برگزاری گردهمایی بزرگی با حضور کارشناسان HSE در استان مازندران خواهد پرداخت که در حال حاضر تلاش‌های اولیه از سوی این انجمن صورت گرفته است.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران آمل در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از فعالیت چنین انجمن‌هایی در ایران از سوی فعالان عرصه محیط زیست بیان داشت: توجه و اهمیت به محیط زیست از دغدغه‌های بسیار مهم دوستداران محیط زیست و بسیاری از موسسه‌های مردم نهاد در این شهرستان و استان بوده است.

نعمت قربانی با با تاکید براینکه استان مازندران با وجود منابع طبیعی علاوه بر استفاده از آن نباید به تخریب زیست محیطی این استان زیبا و پهناور پرداخت، ابراز داشت: در این راستا انجمن صنفی خبرنگاران آمل سعی می‌کند بزودی نشست صمیمانه‌ای را با انجمن مدیریت سبز ایران در مازندران به همراه دوستداران محیط زیست، دوستداران سمن‌های محیط زیست استان مازندران و موسسات مردم نهاد(NGO) در این استان برگزار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز