خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا مازندران خبر داد:

برگزاری نمایشگاه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۴۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب(داناب) در استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب(داناب) در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری، ذبیح‌الله ذاکری با بیان اینکه یکم تا هفتم تیرماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نامگذاری شد، برنامه‌های این هفته را اعلام کرد. وی ادامه داد: با توجه به نقش محوری آب در اقتصاد و تولید ملی، ضرورت ارتقای دانش و بینش عمومی در باره آب، روز یک شنبه اول تیر ماه به نام آب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا شهری مازندران با بیان اینکه روز دوم تیر ماه به نام آب، رسانه و فرهنگ نامگذاری شد، افزود: با توجه به نقش رسانه و جایگاه اطلاع‌رسانی در افزایش آگاهی مردم نسبت به مسایل آب و اشاعه رفتار صحیح مصرف آب و حضور موثر رسانه در شرایط بحرانی در این روز نشست خبری با رسانه‌های مازندران برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سومین روز این هفته آب، امنیت غذایی و توسعه پایدار نامگذاری شد که در این روز به اهمیت نقش آب در توسعه کشاورزی و امنیت غذایی، لزوم استفاده مجدد از آب در بخش کشاورزی و اهمیت آب مجازی و شناخت آن پرداخته می‌شود.

ذاکری با بیان اینکه چهارم تیر ماه آب، محیط زیست و سلامتی همگانی نامیده شد، افزود: در این روز بر لزوم نقش کیفیت آب در ارتقای سلامتی عمومی، تشریح راهکارهای جلوگیری از آلودگی منابع آب، تشریح عوارض ناشی از عدم توسعه شبکه فاضلاب و تشریح بهداشت آب در ایران و جهان تاکید می‌شود.

وی مطرح کرد: با توجه به لزوم ارتقای آگاهی عمومی خانواده‌ها برای مشارکت در مدیریت مصرف آب و تبیین نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف و لزوم حفظ آب برای نسل‌های آینده و ضرورت‌های تغییر رویکرد از مدیریت عرضه به مدیریت تقاضا و مصرف، پنجمین روز این هفته به نام آب و مدیریت تقاضا و مصرف آن نامگذاری شد.

ذاکری بیان کرد: روز جمعه به نام آب، آموزه های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی با محوریت‌های نقش آب در باورها و اعتقادات و آموزه‌های دینی و فرهنگی مردم، جایگاه دانش بومی در حفظ و نگهداری منابع آب نامیده شد.

مدیرعامل شرکت آبفا شهری مازندران، با بیان اینکه روز شنبه هفتم تیرماه، آب، قانون و قوه قضاییه نامگذاری شد، افزود: تبیین وضعیت منابع آب کشور برای قضات و کارکنان دادگستری‌ها، لزوم رعایت قانون از سوی همگان در برداشت از منابع آب به ویژه منابع آب زیرزمینی و نقش قوه قضاییه در حفاظت از منابع آب کشور از محورهای این روز است.

ذاکری گفت: نشست با خبرنگاران، نمایش تیزر و پیام‌های مصرف بهینه آب از طریق رسانه‌ها، برگزاری میزگردهای مشترک رسانه‌ای با مسئولان سازمان‌های کشاورزی، ایجاد بسترهای مناسب پژوهش و مطالعات راهبردی به منظور بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی، بازدید مسئولان استانی از تاسیسات آب و فاضلاب، تشکیل کارگاه‌های آموزشی ویژه مشترکان پر مصرف، تجلیل از بانوان مشترک کم‌مصرف، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب(داناب)، پرداختن به موضوع آب و مصرف بهینه آن در نمازهای جمعه و جماعت، اطلاع‌رسانی در خصوص انواع جرایم و تخلفات در بخش آب، برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع‌رسانی در دادگستری‌ها و پاسخگویی در اماکن عمومی، دعوت از نوجوانان در امر ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته صرفه جویی در مصرف آب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز