خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران خبرداد:

توسعه شهرک‌های مزیت‌دار و دارای استقبال سرمایه‌گذاری در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۷۷

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران از توسعه شهرک های مزیت دار و دارای استقبال سرمایه گذاری در مازندران خبرداد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: مهمترین استراتژی شرکت، توسعه شهرک‌های مزیت دار و دارای استقبال سرمایه گذاری است.

به گزارش ایلنا از ساری، سید مصطفی موسوی در جلسه شورای اداری شرکت که با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد گفت: در حال حاضر مازندران دارای ۲۷ شهرک با وسعت ۱۷۲۴ هکتار و ۱۲ ناحیه صنعتی با مساحت ۱۸۵ هکتار است و متوسط مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمتر از ۵۰ هکتار بوده که پائین ترین میزان در سطح کشور است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران اظهار داشت: بطور کلی ۲۳۴۹ واحد در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر یا درحال استقرار می باشند که از این تعداد ۲۰۷۸ واحد مربوط به شهرک‌های صنعتی و ۲۷۱ واحد مربوط به نواحی صنعتی استان هستند.

موسوی افزود: از تعداد ۲۳۴۹ واحد مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی، شهرک صنعتی امامزاده عبدا.. آمل با ۲۳۸ واحد، بشل سوادکوه با ۲۰۴ واحد، مصطفی خمینی ساری با ۱۹۷ واحد، تشبندان محمودآباد با ۱۶۹ واحد و بندپی بابل با ۱۴۸ واحد، رتبه های اول تا پنجم استقرار واحدهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی را دارا هستند.

وی بیان داشت: مهمترین استراتژی شرکت، توسعه شهرکهای مزیت دار و دارای استقبال سرمایه گذاری است که شناسائی اراضی کم بازده استان بمنظور استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیتهای جغرافیایی مازندران و بهره مندی مطلوب از منابع مالی و تسهیلات تخصیصی بخش دولتی و استفاده حداکثری از زمین با توجه به موقعیت استان، در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران با اشاره به اجرای تکمیل زیرساختها در شهرکها و نواحی صنعتی با مشارکت دستگاههای خدمات رسان خاطرنشان کرد: با توجه به ماده ۱۵۸ قانون برنامه پنجم توسعه و بمنظور حمایت از بخش تولید و صنعت، دولت دستگاههای خدمات رسان را به اجرا و تکمیل زیرساختهای مناسب شامل راه، آب، برق، گاز و تلفن، تا ورودی واحدهای مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی نموده که امید داریم با مشارکت دستگاهها، زیرساختهای مناسب در شهرکها و نواحی صنعتی هرچه سریعتر تکمیل شود.

سید مصطفی موسوی تأکید کرد: ۳۹ خوشه صنعتی در استان شناسایی شده که هم اکنون ۲ خوشه صنعتی شامل ادوات کشاورزی جویبار و مصنوعات چوبی بابل به مرحله توسعه یافتگی رسیده و ۲ خوشه قزل آلای هراز آمل و گل و گیاه چالوس نیز در فاز توسعه قرار دارند.

وی تصریح کرد: خوشه ادوات کشاورزی جویبار بعنوان یکی از خوشه های صنعتی پیشرو کشور مطرح بوده که در سال ۱۳۸۷ بعنوان بهترین خوشه صنعتی کشور معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران بیان داشت: در سالجاری، برنامه عملیاتی شرکت با بررسی و کار کارشناسی تدوین شده که براساس نیاز هر شهرک و ناحیه صنعتی اجرا می شود و تدوین برنامه عملیاتی موجب تعیین و شاخص اهداف، با اتکا به امکانات و منابع، در سطوح مختلف و در قالب یک برنامه استراتژیک است که شاهد رشد و شکوفایی شهرکها و نواحی صنعتی استان خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز