خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت غله منطقه دو کشور خبرداد:

آغاز خرید تضمینی گندم در مازندران / پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۶۵۵

با توجه به اعلام آمادگی گندم‌کاران شرق استان مازندران، خرید تضمینی این محصول از امروز در برخی مراکز آغاز شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: با توجه به اعلام آمادگی گندم‌کاران شرق استان، خرید تضمینی این محصول از امروز در برخی مراکز آغاز شد.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور رضا افرازه امروز با اشاره به اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران مبنی بر پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰هزار تن محصول گندم از مزارع استان اظهار داشت: براساس این برآورد، کمیسیون خرید تضمینی گندم تعداد مراکز خرید این محصول را به بیش از ۲۸ مرکز ارتقا داده است و این مراکز در مناطق مختلفی که کشت گندم انجام می‌شود، دایر شده و یا در حال آماده‌سازی برای بازگشایی است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور از آغاز خرید تضمینی گندم در مازندران خبر داد و گفت: براساس مصوبه کمیسیون خرید گندم و تجربیات سنوات قبل، آغاز خرید تضمینی گندم در استان از ۱۵خرداد ماه بوده ولی با توجه به اعلام آمادگی گندم‌کاران شرق استان، خرید تضمینی این محصول از امروز در برخی مراکز آغاز شد.

وی، نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام و تصریح کرد: این نرخ پایه خرید گندم بر اساس دو درصد افت غیر مفید و چهار درصد افت مفید است در صورتی که افت مفید و غیر مفید گندم کمتر یا بیشتر باشد قیمت این محصول متناسب با جدول پاکی که در مراکز خرید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، تغییر می‌کند.

افرازه با اشاره به مرغوبیت بالای گندم مزارع مازندران گفت: این محصول در مازندران با دارا بودن گلوتن خوب و مرغوبیت بالا، کمترین افت مفید و غیر مفید را دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور افزود: با توجه به کیفیت گندم استان، پیش‌بینی می‌شود این محصول گران‌تر از قیمت پایه به فروش برسد.

وی با اشاره به ثبت و ضبط اطلاعات تحویل‌دهندگان گندم در مراکز خرید تضمینی تاکید کرد: کشاورزان هنگام مراجعه به این مراکز، کارت ملی و شماره حساب بانک سپه خود را حتما به‌ همراه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز