خبرگزاری کار ایران

با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال؛

پروژه گازرسانی به ۲۸ روستای بابل به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۶۰۳

۳۳۱ روستا از ۴۶۹ روستای بابل قابل گازرسانی است که تاکنون ۲۲۵ روستا از این تعداد گازرسانی شده است.

پروژه گازرسانی به ۲۸ روستای بخش لاله آباد، گتاب و بندپی شهرستان بابل با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال و با حضور ائمه جماعت، فرماندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین محلی و منطقه‌ای شهرستان بابل همچنین مدیران شرکت گاز مازندران به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران در مراسم گازرسانی به هفت روستای بخش لاله آباد بابل در جمع مردم روستای بالا احمدچاله پی اظهار داشت: یکهزار و ۹۱۳ روستا از مجموع دوهزار و ۹۲۱ روستای استان قابل گازرسانی است که هم اکنون یکهزار و ۵۵۵ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به ضریب نفوذ ۸۰ درصدی گاز طبیعی در روستاهای مازندران، متوسط کشوری بهره‌مندی روستا‌ها از نعمت گاز طبیعی را ۵۰ درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در شهرستان بابل ۸۲ درصد است.

عرب مقصودی افزود: پیمانکار در ۱۹۸ روستای دیگر استان نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال مشغول عملیات اجرایی است که تاکنون برای بهره برداری از این پروژه‌ها ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه‌ها هستیم.

وی با اشاره به آمار بهره‌مندی روستاهای شهرستان بابل از نعمت گاز طبیعی گفت: ۳۳۱ روستا از ۴۶۹ روستای بابل قابل گازرسانی است که تاکنون ۲۲۵ روستا از این تعداد گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به حضور پیمانکار در ۶۷ روستای دیگر بابل، ادامه داد: در صورت به ثمر رسیدن این روستا‌ها امار ۸۲ درصدی بهره‌مندی روستاهای بابل از نعمت گاز به ۹۲ درصد افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات فنی برای گازرسانی به ۳۹ روستای دیگر بابل نیز انجام شده است.

عرب مقصودی آمار مربوط به روستاهای بالابازیار، پایین بازیار، مهدی آباد، بالا احمد چاله پی، رکاج، حمزه رضا و دلاورکلا در بخش لاله آباد بابل را نیز تشریح کرد و گفت: با گازرسانی به این هفت روستا یکهزار و ۸۲۷ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۶۴۴ علمک در این هفت روستا روی شبکه گازدار نصب خواهد شد، مقدار اعتبار هزینه شده برای روستاهای مذکور را ۴۹ میلیارد ریال دانست و افزود: برای گازرسانی به هفت روستای فوق الذکر ۳۲ هزار و ۸۰۳ متر لوله گذاری انجام شده است.

عرب مقصودی خاطرنشان کرد: سرانه هر خانوار در هفت روستای بخش لاله آباد شهرستان بابل ۲۷.۵ میلیون ریال است.

وی همچنین در مراسم گازرسانی به ۱۴ روستای بخش گتاب و در جمع مردم روستای مشهد سرا اظهار داشت: برای گازرسانی به روستاهای ابوالحسن کلا، بیل پی، اطاق سرا، بالاسیدکلا، پایین سید کلا، پایین مرزبال، خراط کلا، سرحمام، مشهدسرا، گاوانکلا، بالامیرکلا، کرتیج کلا، گل چوب و درزی کلا مجموعاً ۸۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

عرب مقصودی با اشاره به ۵۶ هزار و ۹۲۹ متر لوله گذاری در این روستا‌ها افزود: دوهزار و ۱۸۳ علمک در این ۱۴ روستا روی شبکه گازدار نصب و دوهزار و ۴۲۶ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی سرانه هر خانوار را در ۱۴ روستای بخش گتاب بابل ۳۳.۵ میلیون ریال عنوان کرد.

عرب مقصودی همچنین در مراسم گازرسانی به هفت روستای بخش بندپی شرقی شهرستان بابل که با حضور استاندار مازندران و به میزبانی روستای تهمتن کلا انجام شد، اظهار داشت: برای گازرسانی به این روستا ۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با گازرسانی به این روستا‌ها یکهزار و ۱۹۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۷۴ انشعاب در این هفت روستا روی شبکه گازدار نصب خواهد شد از ۴۸ هزار و ۸۸۷ متر لوله گذاری در هفت روستای بخش بندپی شرقی خبر داد و گفت: سرانه هر خانوار در این روستا‌ها ۴۳ میلیون ریال است.

یادآور می‌شود پروژه گازرسانی به ۲۸ روستای شهرستان بابل به مناسبت ایام مبارک بعثت رسول اکرم(ص) همچنین میلاد با سعادت امام حسین(ع) به بهره برداری رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز