خبرگزاری کار ایران

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران تاکید کرد؛

ضرورت تبیین حماسه سوم خرداد برای نسل جوان امروز

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۳۳

بی شک برگزاری مراسم هایی مثل سالروزآزادی خرمشهر فرصت مناسبی است تا ایثارگری و شجاعت رزمندگان وخاطرات ارزشمند این روز برای نسل جوان بازگو شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، «شهری در آسمان» عنوان ویژه برنامه حماسه سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، بود که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران با حضور رئیس دانشگاه مازندران، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، معاونین، مدیران، کارکنان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، حجه الاسلام محمود دیانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در این برنامه با اشاره به فرهنگ ماندگار جهاد و شهادت اظهار داشت: همه ما موظفیم با احساس مسئولیت در مسیر ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت با یادداشت سوم خرداد و یاد خاطره شهدا و ایثارگران، زمینه درک و تحلیل این واقعه مهم را برای نسل جوان کشور فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه ما به خاطرات هشت سال دفاع مقدس و سالروز فتح خرمشهر صرفا جنبه یک بزرگداشت صوری نیست.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران ادامه داد: کشور ما نیازمند برخوداری همه جانبه از فرهنگ ایثار و شهادت و رفتارهای برخواسته از آن است.

دیانی با اشاره به نگاه جدید حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران به فعالیتهای فرهنگی گفت: سعی ما بر این است تا فضایی ایجاد کنیم که همه اهالی فرهنگ دانشگاه در این گونه فعالیت‌ها مشارکت کنند، به خاطر همین ما دست نیاز به ارگانهای فرهنگی دانشگاه همانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه دراز می‌کنیم تا ایده‌های برای تثبیت فرهنگ شهادت و ایثار را در صحن علنی دانشگاه عملیاتی کنیم.

وی اظهار داشت: ما به گذشته افتخار می‌کنیم اما آن‌ها را چراغ راه آینده خود می‌دانیم و در عصرحاضر به باز تعریفی از فرهنگ شهادت و ایثار احتیاج داریم.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در پایان با تاکید بر ضرورت تبیین حماسه سوم خرداد برای نسل جوان امروز خاطرنشان کرد: بی‌شک برگزاری مراسم‌هایی مثل سالروزآزادی خرمشهر فرصت مناسبی است تا ایثارگری و شجاعت رزمندگان وخاطرات ارزشمند این روز برای نسل جوان بازگو شود و نباید فراموش نکنیم خیل عظیمی از این جوانان نمی‌توانستند در جنگ حضور داشته‌اند پس باید آن‌ها را با فرهنگ شهادت و اهالی ایثار و جهاد مقدس آشنا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز