خبرگزاری کار ایران

رایزن اقتصادی ایران در سلیمانیه عراق خبرداد:

۳ هزار تجار و بازرگان ایرانی به صورت مستقیم به عراق صادرات انجام می دهند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۶۰

فعالیت‌های بسیار خوبی برای حضور جمهوری اسلامی در اجرای طرح‌های زیربنایی و تامین بازار کالاهای اساسی در عراق تاکنون اجرا شده و صادرات ایران از ۷۹۰ میلیون دلار در سال ۸۴ به ۱۲ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است.

رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با اعلام اینکه بازار عراق ظرفیت ۲۰ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی مهندسی دارد، گفت: ۸۰ درصد کل صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به خارج از کشور، سهم کشور عراق است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری به نقل از کمیته رسانه و تبلیغات مستقر در نمایشگاه سلیمانیه عراق، عارف عباسی در جلسه بررسی مشکلات گمرکی صادرکنندگان ایران در سلیمانیه با بیان اینکه این کشور سهم عمده‌ای از واردات خدمات فنی مهندسی ایران را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ۸۰ درصد کل صادرات خدمات فنی مهندسی ایران به خارج از کشور، سهم کشور عراق است.

وی میزان کل خدمات فنی مهندسی ایران به عراق در سال گذشته را ۲ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: این ظرفیت در کشور عراق وجود دارد که ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی را به ۲۰ میلیارد دلار برسانیم.

رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه اتاق بازرگانی سلیمانیه دارای ۱۴ هزار عضو است، گفت: انجمن صادرکنندگان و تولید کنندگان سلیمانیه ۹ هزار عضو دارد.

عباسی با بیان اینکه صادرات کالا و خدمات باید به صورت استاندارد به کشور عراق صادر شود، ادامه داد: در حال حاضر ۳ هزار تجار و بازرگان ایرانی به صورت مستقیم به عراق صادرات انجام می دهند.

وی یادآور شد: فعالیت‌های بسیار خوبی برای حضور جمهوری اسلامی در اجرای طرح‌های زیربنایی و تامین بازار کالاهای اساسی در عراق تاکنون اجرا شده و صادرات ایران از ۷۹۰ میلیون دلار در سال ۸۴ به ۱۲ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز