خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران:

روابط اقتصادی با اقلیم کردستان عراق از الویت اول کاری مسئولین و تجارمازندرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۹۵

تاکنون استقبال خوبی هم از سوی مردم و هم مسئولان بخش اقتصادی و بازرگانی استان سلیمانیه صورت گرفته است و نمایشگاه از نظر کمی و کیفی بنا به اظهارات مسئولان استان سلیمانیه بازتاب خوبی داشته است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران گفت: استان مازندران توانمندی های فراوانی در تامین مایحتاج روزمره ساکنین اقلیم کردستان دارد که می تواند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی دو استان ایفا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از کمیته رسانه و تبلیغات مستقر در نمایشگاه سلیمانیه عراق، " علی احسانی " در گفت گو ویژه خبری با این کمیته با بیان اینکه استان مازندران توانمندی های فراوانی در تامین مایحتاج روزمره ساکنین اقلیم کردستان دارد افزود: توسعه روابط اقتصادی با این اقلیم به عنوان الویت اول کاری ما محسوب می شود.

وی به تاثیرات مثبت برگزاری نمایشگاه بر توسعه روابط اقتصادی فی مابین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت: با عنایت به نهادینه شدن مناسبت های سیاسی ایران و اقلیم کردستان، توسعه روابط اقتصادی هم به ویژه با استان مازندران رو به افزایش است.

احسانی افزود: اولویت دوم ما در حوزه خدمات فنی و مهندسی و تامین قطعات و امکانات لازم در حوزه ساختمان و راه سازی است که قطعا این ارتباط متقابل کمک خواهد کرد تا اقدامات موثری در زمینه اهداف اقتصادی استان مازندران به انجام برسانیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران به ظرفیت بالای استان مازندران در جذب گردشگر از اقلیم کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت و استعداد استان مازندران در حوزه گردشگری سلامت نیز می تواند زمینه ساز بهبود و گسترش مناسبات اقتصادی استان های مازندران و سلیمانیه باشد.

احسانی از استقبال مردم از نمایشگاه گفت و ادامه داد: تاکنون استقبال خوبی هم از سوی مردم و هم مسئولان بخش اقتصادی و بازرگانی استان سلیمانیه صورت گرفته است و نمایشگاه از نظر کمی و کیفی بنا به اظهارات مسئولان استان سلیمانیه بازتاب خوبی داشته است.

وی افزود: با مذاکراتی که با اکثر واحدهای شرکت کننده داشتیم، اغلب آنها زمینه انعقاد قرارداد های خوبی را با تجار سلیمانیه عراق فراهم کرده اند.

احسانی بیان کرد: در نظر داریم سایت نمایشگاهی را با نظارت سر کنسول گری در سلیمانیه عراق راه اندازی کنیم.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران گفت: در استان مازندران هم، با نظارت اتاق بازرگانی و بعد از اتمام نمایشگاه نسبت به شفاف سازی قوانین و سایر راهکارهای که سهولت توسعه بخش اقتصادی با استان سلیمانیه را فراهم کند اقدام خواهد شد.

احسانی در خصوص تدابیر ویژه برای حضور موفق و موثر تجار ایرانی در بازارهای اقلیم کردستان نیز گفت: محور فعالیت ها باید حول بخش خصوصی باشد و اگر واحدهای بخش خصوصی درک متقابلی از وضعیت یکدیگر داشته باشند در توسعه روابط تجاری مسئولان استان سلیمانیه و مازندران عزم خود را جزم کرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز