خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری:

سیاست‌های دولت در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۷۳

ما نمی‌توانیم در زمینه ارتقای سلامت آحاد مردم جامعه تلاش کنیم مگر اینکه همکاری همه‌جانبه مردم در مشاغل مختلف را داشته باشیم.

فرماندار ساری گفت: رعایت بهداشت حرفه‌ای در محیط کار، کمک به اجرایی کردن سیاست‌های دولت در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه است.

به گزارش ایلنا از ساری، جواد واحدی درهمایش بهداشت حرفه‌ای در مرکز معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار داشت: رعایت بهداشت حرفه‌ای در محیط کار، کمک به اجرایی کردن سیاست‌های دولت در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه با رعایت کردن بهداشت حرفه‌ای در محیط کار می‌توانیم از بسیاری حوادثناگوار جلوگیری کنیم، ادامه داد: جایگاه بهداشت حرفه‌ای در همه مشاغل باید نهادینه شود.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه دولت ورود خوبی به بحثسلامت داشته است، یادآور شد: با اجرایی شدن این سیاست‌ها از این پس کمتر شاهد حوادثتلخ در محیط‌کاری کاری هستیم.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت حرفه‌ای و خودمراقبتی می‌تواند گام بزرگی در جهت اجرایی کردن اهداف دولت در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد، افزود: جوامع کار، کارگری و کارفرمایی و سایر مشاغل باید از اجرایی شدن این سیاست، حمایت کنند.

واحدی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم در زمینه ارتقای سلامت آحاد مردم جامعه تلاش کنیم مگر اینکه همکاری همه‌جانبه مردم در مشاغل مختلف را داشته باشیم، ادامه داد: شاخص‌های سلامت ما باید به استانداردهای دنیا برسد.

وی با بیان اینکه امروز بخشی از توسعه به سلامت افراد، بستگی دارد، گفت: توسعه همه‌جانبه در گرو سلامتی افراد است و افراد سالم و تندرست هستند که می‌توانند در مسیر توسعه تلاش کنند.

واحدی متذکر شد: آنچه امروز به آن نیازمند هستیم، پذیرش مشاغل مختلف در راستای رعایت بهداشت حرفه‌ای در محیط‌های کاری است.

در ادامه ایوب برزگر رئیس مرکز بهداشت مرکز مازندران گفت: سال قبل ۶۰ درصد صنایع بهداشتی حرفه‌ای را رعایت کرده‌اند و حدود پنج هزار و ۵۰ نفر از رانندگان و شاغلان نیز معاینه شدند.

برزگر افزود: باید بتوانیم محیط مناسب برای کار در صنایع داشته باشیم و راهکارهایی برای بهداشت حرفه‌ای ارائه دهیم.

وی تعداد نیروهای بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت ساری را پنج نفر بیان کرد و گفت: ۱۶ هزار و ۹۲۰ کارگراه زیر ۲۰ نفر، ۴۰ کارگاه بین ۲۰ تا ۴۹ نفر، ۳۰ کارگاه بین ۵۰ تا ۹۹ نفر و دو کارگاه بالای ۵۰۰ نفر در استان فعالیت دارند.

وی بیان داشت: در سال گذشته ۲۰۲ اخطاریه بهداشتی صادر، بازدید از فروشگاههای عرضه سموم ۳۰ مورد و بازدید از مرغداری‌ها و دامپروری‌ها هزار و ۱۰۰ مورد انجام شده است.

برزگر گفت: سال قبل هزار و ۹۷۰ مجوز بهداشتی و ۵۶ عدم صلاحیت بهداشتی در استان صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز