خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران:

برنامه توسعه روستاهای مازندران تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۱۵۶

شورای اسلامی و دهیاری به عنوان دو بال توانمند در کنار یکدیگر برای توسعه و عمران روستاهای استان تلاش می کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه دو هزار و ۳۶۷ روستا در مازندران واجد شرایط انتخاب شورا هستند، گفت: در صدد هستیم تا برنامه توسعه روستاهای مازندران تدوین شود.

به گزارش ایلنا از ساری، جان الله عبدی در همایش اعضای شورای اسلامی استان، از وجود ۲۷ هزار دهیاری مصوب در کشور خبر داد و اظهار داشت: شورای اسلامی و دهیاری به عنوان دو بال توانمند در کنار یکدیگر برای توسعه و عمران روستاهای استان تلاش می‌کنند.

وی، جمعیت روستاهای استان را یک میلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۰۶ نفر اعلام و تصریح کرد: ۴۵ درصد از جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران تعداد روستاهای استان را دو هزار و ۹۴۶ روستا دانست و گفت: دو هزار و ۳۶۷ روستا در مازندران واجد شرایط انتخاب شورا هستند.

عبدی، جمعیت روستاهای دارای دهیاری در مازندران را یک میلیون و۲۳۷ هزارو ۴۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار و ۸۰۰ دهیاری مصوب در مازندران وجود دارد.

وی، تعداد اعضای شورای‌های اسلامی انتخاب شده در سال گذشته را هفت هزار و ۳۵۶ نفر در روستا‌ها عنوان کرد و گفت: دو هزار و ۱۶۷ روستا دارای سه عضو اصلی شورا هستند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه ۳۴ درصد اعضای شورا در روستاهای استان دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند، افزود: هفت درصد اعضای شوراهای روستا دارای مدرک فوق دیپلم، ۴۰ درصد سیکل، ۱۴ درصد لیسانس و پنج درصد دیگر دارای مدرک تحصیلات تکمیلی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز