خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر:

تحصیل‌کرده‌ها برای کار کردن به دنبال میز می‌گردند

کد خبر : ۱۶۲۸۰۱

متاسفانه رامسر از نقطه نظر فعالیت واحد های تولیدی در کشور از رتبه خوب و قابل قبولی برخوردار نیست.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر گفت: هم اکنون در بسیاری از نقاط مازندران بخصوص رامسر شاهد جوانان تابلو به‌دست در کنار جاده‌ها منتظر مسافرانی هستند که منزل اجاره کنند.

به گزارش ایلنا از رامسر، عبدالرحمان حلاجیان گفت: این مشاغل پنهان نه تنها از ساماندهی برخوردار نبوده و پیامدهای مخاطره آمیزی برای جامعه خواهند داشت بلکه در ‌‌نهایت به تضعیف نیروی کار و خلاق کشور لطمه خواهد زد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامسر که به‌مناسبت فرا رسیدن روز ۱۱ اردیبهشت روز کارگر در مصلی نماز جمعه حضور یافته بود با گرامیداشت این مناسبت طی سخنانی افزود: اعتراض کارگران نسبت به کاهش ساعت کار از روزی ده ساعت به هشت ساعت و نیز برپایی اتحادیه‌های کارگری و سندیکا‌ها از جمله مهم‌ترین انتظارات کارگران در سال ۱۸۸۶ کشور امریکا شهر شیکاگو بود که متاسفانه این درخواست‌ها مورد توافق کارفرمایان قرار نگرفت و این تظاهرات به خاک و خون کشیده شد.

حلاجیان در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران کارگر که به عنوان بازوان قدرتمند هر کشوری شناخته می‌شوند خاطر نشان ساخت: وزارت کار دو برهه از فعالیت خود را تا کنون سپری کرده است و از سال ۱۳۲۸ لغایت ۱۳۵۷ و از ۵۷ لغایت ۹۰ و امروز نیز سومین دور فعالیت این نهاد را در پیش روی داریم.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر تصریح کرد: سیاست‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر اساس مصوبات شورای عالی کارمشخص گردیده که عمده‌ترین این وظایف تدوین سیاست‌های کارفرمایی و کارگری است و وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی در راس این نهاد بعنوان ریاست عالیه این شورا به همراه تنی چند از صاحبان صنعت، اقتصاد و کارگری حضور فعال دارند.

وی افزود: بر طبق امارهای منتشره تاکنون ۱۲۶۵۲ فقره پرونده در هیات‌های حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد ۱۰۶ فقره پرونده مطروحه به شهرستان رامسر تعلق دارد.

حلاجیان در خصوص امار پائین پرونده‌های شهرستان رامسر گفت: متاسفانه رامسر از نقطه نظر فعالیت واحد‌های تولیدی در کشور از رتبه خوب و قابل قبولی برخوردار نیست. در حالیکه میزان فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در رامسر بسیار زیاد بوده و با توجه به سیاست دولت مبنی بر کوچک سازی بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی متاسفانه توان جذب وجود ندارد.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی رامسر خاطرنشان کرد: از سویی دیگر در سنوات قبل ۵۳ فعالیت صنعتی بدلیل دارا بودن مشکلات زیست محیطی در رامسر ممنوع شده که این امر خود بنوعی مانع از ایجاد اشتغال می‌کند.

وی اضافه کرد: لذا باید بنوعی برنامه ریزی داشته باشیم تا نیروهای تحصیل کرده و بدنبال کار را به سمت فراگیری حرفه‌های فنی بخصوص در مراکز فنی و حرفه‌ای ترغیب نمائیم.

این مقام مسئول تصریح نمود: از سویی دیگر تحصیلکرده‌ها برای کار کردن به دنبال میز می‌گردند که این مسئله با توجه به وضعیت جذب، استخدامی‌ها و قراردادی‌ها در کشور موجب افزایش درصد بیکاری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز