خبرگزاری کار ایران

در طرح نوروزی انجام گرفت؛

انجام بیش از ۳۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۶۴

در طرح نظارتی نوروز ۹۳ و در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان که از ۱۵ اسفند سال ۹۲ لغایت ۱۵ فروردین سال ۹۳ برگزار شد ۳۲۰۲۴ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی در سطح استان صورت پذیرفت.

در طرح نظارتی نوروز ۹۳ و در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان که از ۱۵ اسفند سال ۹۲ لغایت ۱۵ فروردین سال ۹۳ برگزار شد ۳۲۰۲۴ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی در سطح استان صورت پذیرفت.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران محمد محمد‌پور عمران با بیان این مطلب اظهار داشت: از این تعداد بازرسی صورت گرفته ۲۵۷۹ مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی ارزش ریالی تخلفات کشف شده را بالغ بر ۲ میلیارد عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به اینکه تعداد ۳۰۰ نفر از بازرسان و کار‌شناسان سازمان و اتاق‌های اصناف استان در طرح نظارتی نوروز شرکت داشتند اظهار داشت: در طول طرح مذکور تیم‌های بازرسی در قالب اکیپ‌های سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا و خدمات، میادین میوه و تره بار، پایانه‌های مسافربری بین شهری، نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در سطح شهرستان‌ها اسقرار داشتند.

محمد‌پور به اقدامات ویژه نظارتی ایام نوروز در غرب استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور گسترده مهمانان نوروز در غرب استان ۵ تیم بازرسی از شرق استان به صورت روزانه جهت تقویت و تشدید بازرسی‌ها از واحدهای اقتصادی غرب استان در ایام نوروز حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در طول این مدت ۸۴۹ مورد گزارش مردمی به ستاد خبری سازمان ارسال شد اظهار داشت: از این تعداد ۴۲۴ مورد آن به عنوان متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اشاره به اینکه در فروردین ماه سالجاری با توجه به بررسی ورصد و پایش بازار قیمت برخی از کالا‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل آن کاهش داشت، گفت: قیمت پیاز و گوجه فرنگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۸ و ۳۸ درصد و قیمت انواع برنج نیز ۸ الی ۱۶ درصد کاهش داشته است.

محمد‌پور افزود: در فروردین ماه سالجاری در گروه حبوبات قیمت انواع حبوبات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ الی ۳۳ درصد، قیمت انواع آهن آلات ۵ الی ۱۱ درصد، انواع کاغذ تحریر ۱۴ درصد، لوازم خانگی ۱۰ الی ۲۰ درصد، برخی از پوشاک ۲۰ درصد و خشکبار نیز تا ۲۵ درصد با کاهش قیمت مواجه شدند که طی چند سال اخیر این امر مسبوق به سابقه نبود.

وی در گروه صیفی جات افزایش قیمت خرده فروشی سیب زمینی در فروردین سال ۹۳ را کشوری و همانند دیگر استان‌ها دانست.

محمد‌پور عمران به گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی سطح استان اشاره کرد و گفت: گشت‌های بازرسی مشترک با شرکت غله و خدمات بازرگانی جهت نظارت بر کارخانجات آرد و عوامل عمده آرد، شرکتهای تعاونی و نانوایی‌ها، گشت مشترک با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از جایگاه‌های عرصه سوخت و بررسی می‌ترهای پمپ بنزین، گشت مشترک با اداره کل میراثفرهنگی و گردشگری مازندران، جامعه رستوران داران جاده هراز، جامعه رستوران داران جاده کناره، جامعه رستوران داران جهان مورا، جامعه هتل داران استان جهت نظارت هتل‌ها و رستوران‌های بین راهی گشت مشترک با اداره کل حمل و نقل پایانه‌های استان جهت نظارت بر فروش بلیط اتوبوس و پایانه‌های شهرستانهای ساری، قائمشهر و بابل، گشت مشترک با شرکت دخانیات و نیروی انتظامی جهت جمع آوری کالاهای دخانی قاچاق در سطح استان، انجام گشت مشترک با تعزیرات حکومتی در شهرستان‌ها و گشت مشترک با بازرسان اتحادیه‌ها از واحدهای صنفی تحت پوشش آن‌ها از مهم‌ترین اقدامات اکیپی بازرسی مشترک بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران به برخی دیگر ازاقدامات نظارتی سازمان اشاره کرد و افزود: نظارت ویژه بر تامین و قیمت میوه و مرکبات به خصوص پرتقال، سیب، موز و نارنگی، نظارت بر عملکرد مراکز نگهداری کالا(سردخانه، بنادر، انبار‌ها) البسه و پوشاک، آجیل و خشکبار، شیرینی جات، نظارت بر رعایت درصد سودهای خرده فروشی کالا‌ها، نظارت بر اجرای قیمت‌های اعلامی از سوی وزارت راه و ترابری در پایانه‌های مسافربری، نظارت بر نحوه ارائه خدمات در اتوبوس‌های ویژه بر اساس ضوابط، نظارت بر نحوه ارائه خدمات پارکینگ‌ها و توقف‌گاه‌ها، دفا‌تر مخابراتی و… از اهم اقدامات نظارتی در سول ایام تعطیلات نوروزی و اجرای طرح ویژه نظارت و بازرسی سازمان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز