خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر به استان مازندران عنوان کرد:

مردم شاهد تکمیل کارهای نیمه تمام و پروژه های عمرانی باشند / طی سالهای گذشته رکود بر تمام اقتصاد کشور و بخصوص در بخش عمرانی حاکم شده بود

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۱۸۱

دولت امیدوار است بتواند با بکارگیری راهکارهای مختلف، منابع مورد نیاز تکمیل پروژه محور هراز را از طریق قانونی تامین کرده و ظرف سال ۹۳ و ۹۴ شاهد به بهره برداری رسیدن این طرح باشیم.

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گردش گرپذیری استانهای شمالی کشور و سفرهای متعدد مردم به این استانها گفت: یکی از برنامه های اصلی دولت در بخش حمل و نقل و توسعه راههای ارتباطی، تکمیل راههای مواصلاتی میان تهران و استانهای شمالی کشور است.

به گزارش ایلنا از ساری، معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر به استان مازندران که به منظور بازدید از پروژه های راهسازی محور هراز انجام شد، از چند دستگاه تونل در دست احداثبازدید کرد و سپس در نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار مازندران و مسئولین راه و شهرسازی استان شرکت کرد.

معاون اول رئیس جمهور در این نشست که در یکی از کارگاههای اجرای پروژه چهار خطه کردن محور هراز واقع در منطقه پنجاب برگزار شد، با تبریک سال نو و آرزوی خیر و برکت برای مردم ایران، اظهار داشت: مردم ایران تمایل دارند در هر فرصتی که پیش می آید، به جهت خوش آب و هوا بودن استانهای شمالی کشور از این مناطق بازدید کنند؛ از این رو لازم است راههای ارتباطی و دسترسی به استانهای شمالی کشور، متناسب با حجم مسافران و گردشگران باشد.

وی با اشاره به گزارشهای ارائه شده و ابراز رضایت نسبی از وضعیت پروژه ها، اظهارامیدواری کرد: مردم شاهد تکمیل کارهای نیمه تمام و پروژه های عمرانی باشند.

جهانگیری با قدردانی از عملکرد مناسب و سرعت عمل قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای برخی تونل های محور هراز، گفت: قرارگاه خاتم ظرفیت بزرگی برای کشور است که باید برای آن اهمیت قائل شویم و تلاش کنیم با تامین منابع مورد نیاز زمینه اجرای کارهای بزرگ توسط قرارگاه را فراهم آوریم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: دولت امیدوار است بتواند با بکارگیری راهکارهای مختلف، منابع مورد نیاز تکمیل پروژه محور هراز را از طریق قانونی تامین کرده و ظرف سال ۹۳ و ۹۴ شاهد به بهره برداری رسیدن این طرح باشیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود یکی از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ را تلاش برای خروج از شرایط رکود دانست و افزود: طی سالهای گذشته رکود بر تمام اقتصاد کشور و بخصوص در بخش عمرانی حاکم شده بود.

اسحاق جهانگیری ادامه داد: دولت در ۷ ماه آغاز به کار خود در سال ۹۲ بر موضوع کاهش تورم تمرکز پیدا کرد و خوشبختانه با سیاستگذاری ها و عملکرد مناسب توانست در پایان سال ۹۲ دستاورد قابل قبولی در کاهش تورم داشته باشد.

وی با اشاره به وصول ۱۴۷ هزار میلیارد تومان از بودجه سال ۹۲ تصریح کرد: خوشبختانه در نیمه دوم اسفند تخصیص مناسبی از بودجه به پروژه های عمرانی اختصاص یافت و زمینه اجرای برخی طرحهای عمرانی کشور را فراهم کرد.

معاون اول رئیس جمهور یکی از بخشهای موثر در خروج از رکود را بخش مسکن و پروژه های راه و شهرسازی دانست و گفت: پروژه های این دو بخش به دلیل اشتغال زا بودن و عدم وابستگی به منابع ارزی نقش موثری در خروج از شرایط رکود دارد، که امیدواریم بتوانیم در سال ۹۳ توجه شایانی به این بخش داشته باشیم.

جهانگیری اضافه کرد: بودجه سال ۹۳ از تعادل مناسب و قابل قبولی در بخش هزینه و درآمدها برخوردار است و رقم مناسبی برای بودجه عمرانی در نظر گرفته شده که امیدواریم با بکارگیری راهکارهای دیگر همچون فروش سهام و اوراق مشارکت بتوانیم گام موثری در اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی کشور برداریم.

وی با اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها اظهار امیدواری کرد: در روزهای آینده و با ثبت نام جدید متقاضیان یارانه، مرحله دوم طرح هدفمندی اجرا و شرایط اقتصادی کشور بهتر شود.

معاون اول رئیس جمهور یکی از اصلی ترین تنگناها و مشکلات مرحله اول طرح هدفمندی را عدم تعادل بین منابع و مصارف دانست و خانوارهایی که به دریافت یارانه نیاز ندارند را به انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه فراخواند.

وی افزود: دولت امیدوار است بتواند از منابع حاصل از اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی برای کمک به اقشار ضعیف جامعه و اجرای کارها و پروژه های اساسی بخصوص در بخش درمان و طرحهای تولیدی استفاده کند.

در این جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گزارشی از میزان پیشرفت فیزیکی پروژه چهار خطه کردن محور هراز ارائه کرد و گفت: محور هراز در حدود ۱۵۴ کیلومتر است که ۱۰۴ کیلو متر آن در حوزه استان مازندران و مابقی در حوزه استان تهران است.
وی ضمن اعلام آمار و ارقام در خصوص جزئیات طرح، به ارائه گزارشی از اعتبارات مورد نیاز، قراردادهای منعقد شده، مسائل اصلی و زیرساختهای محور هراز، برنامه زمانبندی وزارت راه وشهرسازی برای تکمیل و اجرای طرح و همچنین موانع و تنگناهای پیش روی اجرای این پروژه پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز