خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه آهن شمال:

ظرفیت قطارهای مسافربری روزانه ۶ هزار نفر است

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۷۰۲

تمام ایستگاه های شمال برای جابجایی، آرامش و انتظار مسافران بهسازی، رنگ آمیزی، سیستم گرمایشی و سرمایشی آن و همچنین ستاد های دیگر فیروزکوه، پل سفید و غیره وهمکاران بازرسی و نظارت در قطارهای مسافربری بصورت شبانه روزی فعالیت دارند.

مدیرکل راه آهن شمال گفت: تمام ایستگاه های شمال برای جابجایی، آرامش و انتظار مسافران بهسازی، رنگ آمیزی، سیستم گرمایشی و سرمایشی آن و همچنین ستاد های دیگر فیروزکوه، پل سفید و غیره وهمکاران بازرسی و نظارت در قطارهای مسافربری بصورت شبانه روزی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، یوسف گران پاشا ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفرهای مازندران از افزایش قطارهای مسافربری خبرداد وافزود: ظرفیت قطارهای مسافربری روزانه ۶ هزار نفر است، اما در سال جدید تاکنون روزانه ۵۵۰۰ مسافر جابجا می شود، که از ۲۵ اسفند تا به امروز ۱۰۵ مسافر از طریق قطارهای مسافربری شمال جابجا شده اند.

وی با بیان اینکه بطور متوسط وی به افزایش ۳ درصدی جابجایی مسافران با قطار اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز به تعداد قطارهای مسافربری شمال اضافه نشده است و فقط همان قطارهای ساری - تهران، گرگان - تهران ۱ و۲، پل سفید - گرگان و بالعکس، فیروز کوه – تهران می باشد اما برای عدم ایجاد مشکل جابجایی مسافران سالن ها افزایش یافت.

گران پاشا سرعت مجاز قطارهای مسافربری را ۹۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: بدلیل وجود این گذرگاههای غیر مجاز در مسیر پرتردد شهری و خارج شهر قطارهای مسافری با تاخیر به مقصد می رسند.

مدیرکل راه آهن شمال تعداد گذرگاههای مجاز را حدود ۴۵ گذرگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۳ گذرگاه مجاز با مستحفظ بوده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد گذرگاههای با مستحفظ رشد داشته است.

گران پاشا به بازسازی ریل راه آهن گلوگاه - بندرگز در سال گذشته اشاره و اذعان داشت: این بازسازی در سال جاری ادامه می یابد و همچنین بازسازی ریل راه آهن بندرگز - ترکمن هم در برنامه کاری اداره کل با تامین اعتبار است.

گران پاشا سال گذشته را سال خوب عنوان کرد و افزود: در سال گذشته اقدامات خوبی در بهسازی، بازسازی و تعویض قطارهای قدیمی با ریل باس صورت گرفت.

وی از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن بار توسط حمل و نقل ریلی راه آهن شمال خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۵۵ هزار تن از بندر امیر اباد کلا جابجا شد که امیدواریم در سال جاری افزایش یابد.

مدیرکل راه آهن شمال به وجود حدود ۱۰۰ گذرگاه غیرمجاز بدون مستحفظ در حوزه شمال اشاره کرد و اذعان داشت: با همکاری شهرداری و فرمانداری برخوردها در مسیر پرتردد شهری و خارج از شهر و عبور عابران با گذرگاههای غیرمجاز بدون مستحفظ برخورد شود.

گران پاشا با اشاره به اینکه برای سوق دادن حمل بار و کالا از جاده ای به ریلی باید تلاش شود، اظهارداشت: با رفع مشکل و معضل بین ۲ سازمان بندر و راه آهن جابجایی کالاها از جاده به ریلی تغییر کند تا مشکلات زیست محیطی و خطرات جاده ای کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز