خبرگزاری کار ایران

در آستانه آغاز مراسم معنوی عمره دانش آموزی؛

دومین همایش آموزشی و توجیهی دانش آموزان عمره گزار مازندران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۷۶

دومین همایش آموزشی وتوجیهی دانش آموزان عمره گزار مازندران در آستانه آغاز مراسم معنوی عمره دانش آموزی برگزار شد.

حبیب ا… ساداتی، مدیر کل حج وزیارت استان مازندران در این همایش با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم حج در سنین جوانی و نوجوانی گفت شما دانش آموزان عزیز باید خداوند را شکر گویید که درعنفوان جوانی توفیق حج عمره را به شما عطا فرمود وی افزود: اینکه یک سفر معنوی خارج از نوبت برای شما در نظر گرفته شده، نقطه عطفی است که در سنین جوانی نصیب شما شده است.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیر کل حج و زیارت مازندران در ادامه به برخی از مسائل اخلاقی و درس‌های حج اشاره کرد و گفت: وقتی یک حاجی «لبیک» می‌گوید باید این لبیک در پاسخ به همه دستورات و تعالیم ناب الهی باشد تا انشاءالله وقتی بر می‌گردد بتواند برای اطرافیانش ناجی باشد.

حسین کمالی معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش مازندران نیز در سخنانی به رسالت آموزش وپرورش در تربیت اخلاقی دانش آموزان پرداخت و گفت: در اسلام، انسان در چهارچوب شریعت و دین تعریف شده و اگر انسان را منهای شریعت فرضی کنیم، چنین موجودی هیچ تفاوتی با سایر موجودات نخواهد داشت.

وی افزود: امیدوارم عمره گزاران دانش آموز با تفکر و عقلانیت به اهمیت انتخاب خود برای این سفر معنوی توجه نمایند و وقتی از این سفر بر می‌گردند با شرایط قبل از آن تفاوت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزا حسن صادقی، مدیر دانش آموزی استان و روحانی کاروان عمره گزاران دانش آموز نیز توضیحات و تذکراتی در خصوص برگزاری هر چه بهتر این مراسم معنوی بیان و در ادامه، آموزش‌های لازم را در خصوص احکام فقهی و مناسک عمره ارائه نمودند.

لازم به ذکر است در این همایش، آموزش عملی حج با استفاده از ماکت کعبه صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز