خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار؛ کارگران بی مشورت قرار داد امضاء نکنند

فعالیت ۴۶ مرکز کاریابی در مازندران / خط و نشان قائم مقام وزیرکار برای کارفرمایان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۶۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از فعالیت حدود ۴۶ مرکز کاریابی در سطح جایگاه‌های استان مازندران خبرداد.

ایلنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۴۶ مرکز کاریابی در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش " ایلنا " از بابلسر، " علی بابایی کارنامی " دربازدید از کارخانه شکر سرخ بابلسر با بیان اینکه بازرسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر هفته از واحدهای تولیدی بازرسی و به قراردادهای کاری آنها نظارت می‌کنند، اظهار داشت: بعضی مواقع در روابط کار، ساز و کارهایی وجود دارد که کارگران قبل اینکه با قانون کار آشنا باشند یک سری قراردادها را امضا می‌کنند که به نفع آنها نیست و در ادامه کار آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: کارگرانی که می‌خواهند در جایی مشغول به کار شوند حتما با هماهنگی اداره کار باشد و براساس قانون اداره کار قرارداد خود را منعقد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: بازرسین اداره کار به همه ادارات و واحدها مراجعه می‌کنند و وقتی از کارگرها درباره مشکلات آنها سئوال می‌کنند کارگرها در پاسخ می‌گویند همه امکانات فراهم بوده و هیچ مشکلی ندارند اما وقتی با مشکل مواجه می‌شوند، بلافاصله به رسانه‌ها و افراد دیگر مراجعه می‌کنند و اعتراض می‌کنند که کسی از ما حمایت نمی‌کند.

" بابایی " افزود: نظارت ما نظارت قانونی و براساس قانون است و هرگز به منافع شخصی کارگر یا کارفرما توجه نکرده بلکه به آنچه قانون می‌گوید، عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کارفرما موظف است تمام قوانین و آیتم‌های قانون کار را برای کارگر اجرا کند، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از انتقادات ما به کارگران شریف این است که بدون مشاوره با کسی تمام قراردادها را امضا کرده که در این شرایط ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه به ازای ۳۰ هزار جمعیت فعال استان حدود ۴۶ مرکز کاریابی در سطح جایگاه‌های استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که به خودی خود با برگ اعلامیه از افراد می‌خواهند برای آنها کار کنند ربطی به ما نداشته و در اینجا از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه به این افراد مراجعه نکنند چرا که اینان دلال، رابطه باز و خلاف قانون کار می کنند.

بابایی با اعلام اینکه افراد جویای کار به مراکز کاریابی فعال در سطح شهرستان‌ها مراجعه کنند، افزود: اگر افراد به مراکز کاریابی رفتند که با آنها برخورد بد شد و یا تخلفی از آنها سر زد می‌توانند به روابط عمومی، روسای شهرستان‌ها یا به اداره کل مراجعه تا به مشکلات آنها رسیدگی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: بر طبق قانون کار، کارفرما موظف است قراردادی که با کارگر منعقد می‌کند یک برگ از آن را در اختیار کارگر قرار دهد و اگر از این کار طفره رفت، کارگر می‌تواند با مراجعه به اداره کار شهرستان خود از حقوق خود دفاع کند و اگر اداره کار شهرستان این موضوع را پیگیری نکرد، خودمان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز