خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگری بازنشستگان و مستمری‌بگیران بابلسر در گفتگو با ایلنا:

بیمه‌های تکمیلی، تحمیلی دیگر بر دوش کارگران و بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۰۸

بیمه‌های تکمیلی بیمه‌های اجباری بر دوش کارگران و بازنشستگان است. / انتظار می‌رود مسئولین نسبت به بی توجهی بیمه‌های تکمیلی به مطالبات بحق بازنشستگان و مستمری‌بگران اقدام عاجل کنند.

رئیس کانون کارگری بازنشستگان و مستمری‌بگیران بابلسر گفت: بیمه‌های تکمیلی بیمه‌ای تحمیلی و اجباری بر دوش کارگران و بازنشستگان است.

میر عبدالله میرقربانی رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران بابلسر در گفتگو با خبرنگار ایلنا در بابلسر با بیان اینکه بیمه آتیه‌سازان هم مانند بیمه دی نتوانسته خدماتی مطلوب به مستمری‌بگران تامین اجتماعی بدهد گفت: کانون کارگری بازنشستگان و مستمری‌بگیران بابلسر با داشتن بیش از ۵ هزار بیمه شده و ۳۷۱۰ نفر مستمری‌بگیر از کانون‌های پر جمعیت استان مازندران است که روزانه بیش از ۲۰۰ نفر مراجعه کننده دارد که هیچ کدام طی این مدت کوتاه قرارداد با بیمه آتیه سازان از هرگونه خدمات بهره‌ای نبرده‌اند.

وی افزود: پرداختی ماهیانه این کانون به بیمه آتیه‌سازان برمبنای هر نفر که مبلغ بیست هزار و دویست تومان است چیزی بیش از یکصد میلیون تومان است.

وی با انتقاد از عدم پاسخگویی مناسب از سوی نمایندگان بیمه آتیه سازان در شهرستان بابلسر و دفتر مرکزی این بیمه گفت: انتظار می‌رود مسئولین نسبت به بی‌توجهی این بیمه به مطالبات به‌حق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدام عاجل نمایند.

وی در خصوص وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگران نیز گفت: میزان افزایش حقوق و مزایای بازنشستگان لشگری و کشوری با بازنشستگان تامین اجتماعی قابل مقایسه نیست.

میرقربانی در خصوص اینکه اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی علیرغم پیگیری‌های فراوان اجراء نمی‌شود تصریح کرد: این قانون به طور کامل اجرایی نشده و بازنشستگان همچنان در انتظار سهم همسان‌سازی حقوق خود هستند.

وی اضافه نمود: به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان براساس قانون بودجه سال ۸۸ قرار بود دو هزار و پانصد میلیارد تومان در قالب سهام به آنان ارائه شود در صورتی‌که این اتفاق رخ نداده است.

وی به مشکلات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: هم اکنون این قشر از افراد جامعه دارای مشکلات زیادی هستند که با توجه به حقوق و مستمری کم آنان نمی‌توانند از عهده آن‌ها برآیند. به همین دلیل بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در انتظار همسان‌سازی حقوق خود به‌سر می‌برند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران بابلسر به میزان حقوق و مزایای دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و اظهار داشت: هم اکنون هیچ‌یک از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مانند حق عائله‌مندی، بن، حق سفر و… بازنشستگان همانند بازنشستگان لشگری و کشوری نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز