خبرگزاری کار ایران

مجموعه ناصرالحق از شبکه تبرستان پخش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۹

مجموعه ناصرالحق یکی از مجموعه‌های جدید صدا و سیمای مرکز مازندران بوده که برای علاقه‌مندان بر روی آنتن می‌‌رود.

مجموعه ناصرالحق یکی از مجموعه‌های جدید صدا و سیمای مرکز مازندران بوده که برای علاقه‌مندان بر روی آنتن می‌‌رود.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران، ناصرالحق یکی از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز مازندران بوده که در روز سه‌شنبه این هفته به مدت ۱۲۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی مهدی وحیدی از سیمای شبکه تبرستان تهیه شده است.

این برنامه به زندگی ناصرالحق، ابومحمد حسن اطروش مشهور به ناصر کبیر از فق‌ها، متکلم، علما، حاکم و شعرای توانمند در قرن سوم هجری قمری می‌پردازد.

شیخ طوسی این عالم را در شمار اصحاب امام هادی آورده‌ است، حاکم طبرستان بوده و از این رو که بر اثر اصابت شمشیری توسط رافع بن هرثمه در نبردگاه کر شده بود و به اطروش خوانده می‌شد. وی همچنین جد مادری شریف رضی و شریف مرتضی است و مادرش‌ ام‌ولد و مملوکه خراسانیه بود.

از ناصرالحق به عنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌های شمالی و ایران نام برده می‌شود همچنین ناصر کبیر بر امرای سامانی طبرستان خروج کرد و پس از پیروزی بر آنان پایگاه علویان را رونق بخشید. کارگردان این اثر شهرام حبیب‌اللهی اقدم، صدا بردار مقدس و اسماعیلی، تصویربردار مجتبی رفیقی، حسن غلامی و مشایخی‌فر و گزارشگر ملک محمودی است.

فرهنگ اسلام مملو از وقف است

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: آنچه در قرآن و سیره عملی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می‌بینیم ترویج این فرهنگ ارزشمند است، فرهنگ اسلام آکنده از فرهنگ وقف است.

وی با اشاره به اینکه وقف با فطرت آدمی سازگاری دارد، افزود: بشر از نظر فطری خواهان جاودانگی است و می‌خواهد خودش و نام و مالش بماند، اما چون از نظر فیزیکی ماندگار نیست علاقه‌مند است نام و یاد و مال او بماند.

علیزاده تصریح کرد: سنت حسنه وقف بهترین مصداق برای جاودانگی انسان است.

وی با بیان اینکه در مازندران موقوفات و رقبات متعدد و قابل توجهی وجود دارد، افزود: از سالیان بسیار دور و بعضاً در سال‌های اخیر از سوی انسان‌های خیر و پاک نیت برای اهداف والایی وقف شدند.

تقسیم امورات بقاع در فریدونکنار و بابلسر

حجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌ کناری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابلسر و فریدونکنار اظهار کرد: موقوفات ما مربوط به حفظ اصل موقوفه، احیای موقوفاتی که تاکنون احیا نشدند و همچنین تنظیم سند اجاره برای اراضی موقوفه که درآمد آن برای خرج نیت واقف خرج می‌شود است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به یک‌هزار رقبه موقوفه داریم گفت: امسال بالای ۲۸ سند صادر و چهار وقف جدید نیز شناسایی شده است.

سیفی‌کناری با بیان اینکه درآمد موقوفات در سال جدید حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است گفت: هرچه درآمد بقاع متبرکه بالا‌تر رود خدمت‌رسانی هم بیشتر می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در ایام نوروز خبر داد و افزود: طرح نشاط معنوی، ضیافت الهی مختص ماه رمضان، جشن ولایت، اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی محرم، راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی کلیه مراسمات اعم از ولادت و شهادت از دیگر برنامه‌های فرهنگی ما در ایام مختلف سال است.

برگزاری برنامه‌های دهه فجر در بقاع بابل

جعفر صفری، رئیس اوقاف و امور خیریه بابل، از برگزاری برنامه‌های مختلف دهه فجر در شهرستان بابل خبر داد و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل برنامه‌های بسیار زیادی برای اجرای برنامه‌های دهه فجر تدارک دیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در شهرستان بابل گفت: برنامه‌های قرآنی دهه فجر در در امامزادگان شهرستان بابل اجرا می‌شود.

صفری با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی دهه فجر در سه امامزاده شهرستان بابل اجرا می‌شود، گفت: امامزاده عبدالله(ع) چهارشنبه پیشه، امامزاده قاسم(ع)، تکیه پیر علم میزبان برنامه‌های فرهنگی قرآنی در دهه فجر است.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها به مناسبت دهه فجر و بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز