خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات، ترویج و آموزش وزیر جهاد کشاورزی:

مازندران مهم ترین قطب پژوهشی کشور در بخش کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۱۰

استان مازندران با وجود ۲۵ پژوهشکده، مرکز و ایستگاه، ۵ مرکز آموزش و ۱۳۰ عضو هیات علمی از پتانسیل بالایی برای تحول در بخش های مختلف کشاورزی برخوردار است.

معاون تحقیقات، ترویج و آموزش وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمرکز برخی فعالیت‌های کشاورزی ملی در مازندران از رویکردهای این وزارت خانه است.

به گزارش ایلنا از ساری، اسکندر زند در دیدار با استاندار مازندران، با اشاره به اینکه برنامه محوری، مهم‌ترین جهت گیری این معاونت است، هدف از این دیدار را هدفمند کردن، تعاملی کردن و برنامه دار کردن مجموعه‌های استانی دانست.

وی مازندران را مهم‌ترین قطب پژوهشی کشور در بخش کشاورزی برشمرد و اذعان کرد: استان مازندران با وجود ۲۵ پژوهشکده، مرکز و ایستگاه، ۵ مرکز آموزش و ۱۳۰ عضو هیات علمی از پتانسیل بالایی برای تحول در بخش‌های مختلف کشاورزی برخوردار است.

زند هدایت منابع و امکانات در راستای نیاز‌ها و توزیع نیازهای ملی در استان‌ها را از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی دانست و خاطر نشان ساخت: تعامل با مسوولین استانی در راستای تحقق این مهم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تمرکز برخی فعالیت‌های کشاورزی ملی در مازندران را از رویکردهای این وزارت خانه دانست و اذعان کرد: تقویت بانک‌های ژن و ذخایر ژنتیکی، تولید پیوندک‌های سالم، توسعه تحقیقات آزاد ماهیان، توسعه زراعت چوب و به نژادی دامهای سنگین از جمله این زمینه‌های کاری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت جهاد کشاورزی نزد بانک کشاورزی به عنوان تسهیلات، جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این بخش، با هدف توسعه تکنولوژی و مشارکت جدی بخش خصوصی در توسعه تحقیقات کاربردی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که تضمین این تسهیلات و سود بانکی به عهده آن معاونت است، موجب تحول جدی در حضور و مشارکت فرهیختگان و دانشگاهیان در بخش کشاورزی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز