خبرگزاری کار ایران

به دلیل کمبود اعتبار؛

۲۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در مازندران نیمه کاره مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۸۸

۲۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در مازندران شامل ۱۴۰ پروژه مجتمعی و ۹۰ پروژه تک روستایی به دلیل ضعف اعتباری نیمه کاره است.

۲۳۰ پروژه آبرسانی روستایی در مازندران شامل ۱۴۰ پروژه مجتمعی و ۹۰ پروژه تک روستایی به دلیل ضعف اعتباری نیمه کاره است.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیر عامل شرکت آبفار استان به همراه معاونین و مدیران ستادی به منظور بررسی، تعامل و هم اندیشی در خصوص مسائل و مشکلات پروژه‌های آبرسانی روستایی در استان به دیدار معاون سیاسی امنیتی استاندار رفت.

در این نشست برزگر ضمن آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید به ارائه گزارشی از وضعیت موجود آبرسانی روستایی پرداخت و گفت: ۳ هزار روستا در مازندران داریم که از این تعداد ۵۰۰ روستا زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند و در حال حاضر به ۶۸ درصد جمعیت روستاهای مازندران آبرسانی شده و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران قرار دارند و بقیه که البته بیشتر در غرب مازندران هستند به دلیل در آمدزا بودن به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند اما هنگامی که تاسیسات آبرسانی آن‌ها دچار مشکل شد از آب و فاضلاب روستایی انتظار کمک دارند لیکن گرچه ما حافظ منافع دولت و بیت المال هستیم با این حال در برخی از موارد از کمک و حل مشکلاتشان دریغ نکردیم.

وی افزود: ۱۶۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب در روستاهای مازندران وجود دارد که ۵۰۰۰ کیلومتر از این شبکه‌ها فرسوده است و ۳۵ الی ۴۰ درصد از آب شرب که هر متر مکعب آن بیش از ۵۰۰ تومان هزینه دارد، هدر می‌رود.

برزگر با اشاره به مصوبه نگهداری و مرمت شبکه‌های فرسوده در جریان سفرهای استانی دولت قبل اظهار داشت: با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران این مصوبه کشوری شد تا از اعتبارات ملی استفاده کند و اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان هم در نظر گرفته شد و حتی تا کمیسیون تلفیق هم به بحثگذاشته اما متاسفانه حذف شد.

وی در خصوص ۲۳۰ پروژه آبرسانی نیمه کاره گفت: این پروژه‌ها به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده اما با تلاش فراوان پیشرفت این پروژه‌ها را در برخی از موارد حتی به ۸۰ درصد رساندیم که در این ارتباط ۱۷ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران بوده و توانستیم برای اولین بار در کشور با رایزنی‌ها و پیگیرهای مستمر ۱۲ میلیارد تومان از این مطالبات را پرداخت کنیم اما تلاش ما برای ادامه روند اجرایی پروژه‌های نیمه کاره همچنان استمرار دارد و در حال حاضر پیمانکاران ۱۷ میلیارد تومان دیگر طلب دارند.

مدیر عامل آبفار مازندران با اشاره به برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: در اولین سال اجرای این برنامه بسیار خوب عمل کردیم و ۹۰ درصد بر اساس برنامه پیش رفتیم اما در سال دوم و سوم به دلیل مشکلات اعتباری نتوانستیم بر اساس برنامه کار کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که هیچ‌گاه مسائل آب را وارد سیاست نکردیم، تصریح کرد: کار ما با سخنرانی و وعده و وعید نیست، ما فنی و اهل کاریم، لذا اگر اعتبار باشد پروژه‌ها را ظرف مدت زمان کوتاهی تحویل می‌دهیم.

برزگر در پایان سخنانش ضمن ابراز امیدواری در برون رفت از تنگناهای اعتباری موجود از معاون سیاسی امنیتی و دیگر مسوولان خواست توجه بیشتری به مشکلات آبرسانی روستاییان کنند تا از این محرومیت نجات یابند.

در ادامه این نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیر عامل و مجموعه کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اظهار داشت: شما در خط مقدم جبهه اقتصادی کار می‌کنید و در شرایط نامساعد اقتصادی موجود مردم از شما توقعات و انتظاراتی دارند که شما تا کنون با درایت و تدبیر آن را حل کردید و باید این رویه را ادامه داد تا آسیب پذیری به حداقل برسد.

یونسی با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره دولت قبل گفت: اجرای پروژه‌هایی که در دولت قبل گلنگش خورده بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و این در حالیست که کل اعتبار مصوب ما ۳۱۳ میلیارد تومان است و تاکنون فقط ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون دوره گذر را سپری می‌کنیم، ادامه داد: حل مشکلات فقط از عهده مدیران توانا و مخلص با درایت، برنامه ریزی، دوراندیشی و هم پوشانی برمی آید، در شرایط سخت کار کردن که شما در حال انجام آن هستید، شاهکار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پایان این نشست قول مساعد داد تا در اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی استان همکاری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز