خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان مازندران عنوان کرد:

اعلام آمادگی مازندران برای مبادله اقتصادی بیشتر با کشور قزاقستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۶۰

استان مازندران با دارا بودن ۳ فرودگاه و ۳ بندر از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار است که از این رو آماده مبادله اقتصادی با کشور قزاقستان است.

غلامرضا عشریه، رئیس اتاق بازرگانی، کشاورزی و صنایع و معادن مازندران در نشست مشترک هیات اقتصادی، سرمایه گذاری جمهوری اسلامی قزاقستان با مدیران دستگاه‌ها، تشکل‌ها و فعالین اقتصادی استان مازندران گفت: استان مازندران با دارا بودن ۳ فرودگاه و ۳ بندر از زیرساختهای بسیار خوبی برخوردار است که از این رو آماده مبادله اقتصادی با کشور قزاقستان است.

به گزارش ایلنا، عشریه ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان مازندران را مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: در مازندران بیش از ۲میلیون و ۲۲۰ هزار تن مرکبات و ۱۲۰ تن کیوی در سال تولید می‌شود.
وی در خصوص صادرات سیمان گفت: سیمان مازندران هم در صادرات سیمان به کشورهای CIS در سطح کشور رتبه نخست را دارد.

عشریه همچنین به ظرفیت مناسب مازندران در صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: فلورین هم در این استان از قابلیت صادراتی مناسبی برخوردار است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با کشور قزاقستان تصریح نمود: هیئت تجاری قزاقستان در بخش‌های حمل و نقل، نفت، مرکبات، خدمات فنی مهندسی برق و کشاورزی(مرغداری) آماده همکاری با همتایان خود در مازندران هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تحریم را تهدید جدی برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دانست و پیشنهاد داد: جنبش ضد تحریم را در اتاق‌های بازرگانی راه‌اندازی کنیم تا برخی کشور‌ها نتوانند روابط تجاری ما را از بین ببرند.

وی ادامه داد: از کشور قزاقستان هم انتظار داریم به این جنبش بپوینند تا بتوانیم این تحریم‌هایی که روابط تجاری کشور‌ها را ضعیف کرده از میان برداریم.

عشریه در ادامه به پرواز مستقیم مازندران و بندر اوکتائو قزاقستان در بخش حمل بار به صورت هوایی اشاره کرد و گفت: جلساتی در سال‌های گذشته برگزار شد و استانهای شمالی هم موافق این موضوع هستند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در پایان آمادگی اتاق بازرگانی استان مازندران برای اعزام هئیت تجاری به قزاقستان را اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز