خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

۴ اثر صنایع دستی مازندران نشان مرغوبیت ملی گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۵۳

۴ اثر صنایع دستی در رشته های کنده کاری روی چوب، لاک تراشی، همجوشی و شیشه در دومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در قزوین نشان ملی گرفت.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: ۴ اثر صنایع دستی مازندران نشان مرغوبیت ملی گرفت.

به گزارش ایلنا، سیف الله فرزانه افزود: ۴ اثر صنایع دستی در رشته‌های کنده کاری روی چوب، لاک تراشی، همجوشی و شیشه در دومین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در قزوین نشان ملی گرفت.

وی ادامه داد: کسب نشان ملی مرغوبیت اثر نشان دهنده کیفیت، اصالت، استفاده از مواد اولیه بومی و کاربردی بودن آن اثر است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران حفظ و نگهداری دانش و مهارت‌های بومی را از جمله اهداف سازمان برشمرد و افزود: در حال حاضر ۹ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی از جمله لاک تراشی، سفالگری، گلیمچه متکازین، چادرشب بافی، پتوبافی، نمد مالی، پوشاک جلگه مازندران، ابریشم کشی و ابریشم بافی و کوب بافی در مازندران به ثبت ملی رسیده است.

فرزانه تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع دستی همچنان در آموزشگاه‌های سراسر استان برگزار می‌شود که خوشبختانه مورد استقبال فراگیران قرار می‌گیرد.

وی به ایجاد فضایی برای ترویج بیشتر رشته‌های صنایع دستی در کشور تاکید کرد و افزود: برنامه ریزی برای توسعه یک صنعت نیازمند حضور فعال نیروهای آموزش دیده است که در صورت وجود نیروی انسانی ماهر روند توسعه تسریع می‌یابد.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: در صورت برنامه ریزی کشور در خصوص توسعه صنایع دستی ایران، نگاه اقتصادی به آن و بازاریابی برای فروش تولیدات هنری صنعت گران، شاهد رونق اشتغال در این بخش و ایجاد انگیزه‌ای برای سفر به کشور خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز