خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران:

کانون های بازنشستگی از عملکرد کمیته تحقیق و تفحص تأمین اجتماعی حمایت کنند.

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۲۷

سازمان تأمین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است و اجازه نخواهیم داد که سرمایه آن مورد دست اندازی قرار گیرد.

ایلنا: رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران درحاشیه دیدار با مسئولان کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستان تنکابن به خبرنگار ما گفت: حفظ کرامت انسانی بازنشستگان تامین اجتماعی وظیفه آحاد جامعه به ویژه مسئولان می باشد.

به گزارش ایلنا، نصرالله دریابیگی تصریح کرد: بازنشستگان در دوران کاری، چرخ های صنعت این کشور را به حرکت درآورده اند وامروز عنایت ویژه مسئولان برای تامین معیشت آنان، انتظار زیادی نیست.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران رسالت اصلی کانون های کارگری و بازنشستگان را تلاش در جهت استقلال و حفظ یکپارچگی سازمان تامین اجتماعی و بازگرداندن آن به صاحبان حقیقی و ارتقاء منزلت و جایگاه اجتماعی بازنشستگان دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر تبعیض قابل توجهی بین دو گروه بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی به چشم می خورد در حالی که بازنشستگان تأمین اجتماعی مشمول کمک‌های دولت نشده‌اند، بازنشستگان کشوری با تکیه بر بودجه دولت حقوق بیشتری دریافت می‌کنند و همه‌ساله نیز دولت برای افزایش حقوق آنان وجوه قابل توجهی را درنظر می‌گیرد.

دریابیگی افزود: یکی از شاخصه هایی که باید بدان اشاره داشت ارزش اقتصادی سبد هزینه خانواده هاست به عنوان مثال در شهرستان تنکابن به غیر از ایامی که تردد مسافران زیاد بوده و طبعا گرانی بیشتر به چشم میخورد سبد هزینه یک خانوار ۵ نفره بالغ بر یک میلیون و دویست و پنج هزار تومان ارزیابی می گردد.

و ی افزود: با توجه به میانگین دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی متاسفانه باید گفت که این عزیزان در زیر خط فقر قرار دارند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران افزود: انتظار می رود بازنشستگانی که سال‌ها حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده‌اند، امروز در دوران کهنسالی و بیماری خدمات درمانی مطلوب دریافت نمایند.

وی با اشاره به ساز و کار تجمیع سرمایه این صندوق، اظهار کرد: علاوه بر پرداخت مستقیم حق بیمه توسط کارگر، حق بیمه‌ای که توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود نیز از جمله حقوق تکلیفی است که از حاصل کار کارگران برداشت و به صورت غیر مستقیم در این صندوق سرمایه‌گذاری می‌شود.

دریابیگی با اشاره به این مطلب که کارگران مالکان اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند، افزود: جامعه کارگری به هیچ کس اجازه دست‌اندازی به سرمایه های این سازمان را نمی‌دهد.

دریابیگی در بحثتحقیق و تفحص از عملکرد تامین اجتماعی خاطر نشان ساخت: آ نچه بدیهی است این که عملکرد سازمان درحد انتظارات نبوده و لازم است اعضای کانون های بازنشستگان با ارسال نامه به ریاست محترم مجلس و کمیسیون های کارگری، اجتماعی از کسانی که تحقیق و تفحص را بر عهده دارند، اعلام حمایت نمایند و همچنین با ارسال نامه به ریاست مجلس شورای اسلامی دلیل این همه تفاوت دریافتی حقوق بین شاغلین و بازنشستگان را جویا شوند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر چیزی از قانون الزام نمانده است، تاکید کرد: باید برای درمان مرتکب چهار خلاف و عمل غیرقانونی شویم یعنی سرانه حق درمان بدهیم و بیمه مکمل و در بعضی از بیمارستان‌ها علی‌رغم بیمه بودن مجددا هزینه گزافی را پرداخت کرده وحتی به برخی پزشکان زیرمیزی بدهیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه باید اذعان داشت که امروزه برخی پزشکان تبدیل به دلالانی شده‌اند که در خانه‌های خودمان از ما باج خواهی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز