خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران تاکید کرد:

ضرورت ارتقای مهارت نیروی انسانی شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۳۵

مدیران دستگاه‌های اجرایی، راهبردها و اقدامات اجرایی دستگاه متبوع را در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان تدوین و ارایه نمایند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: ظرفیت‌های اشتغال و سرمایه گذاری استان، در سند چشم انداز جدید مصوب شورای برنامه ریزی باید عملیاتی شود.

به گزارش ایلنا از ساری، علی احسانی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه منابع مالی جزو لاینفک توسعه سرمایه گذاری است، بیان داشت: بهره گیری از منابع مالی و ارتقا بهره وری منابع انسانی در راستای توسعه سرمایه گذاری بسیار اهمیت دارد.

احسانی خواستار ارایه برنامه عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در حوزه توسعه صنعت، معدن، تجارت با اولویت سرمایه گذاری و صادرات در استان شد و عنوان کرد: توسعه صنعت بیمه در مشاغل و بکارگیری شیوه‌های حمایتی در این راستا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی نظری و مهارتی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در تدوین برنامه عملیاتی موصوف با اهمیت و موثر است.

احسانی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های اشتغال و سرمایه گذاری استان، در سند چشم انداز جدید مصوب شورای برنامه ریزی باید عملیاتی شود، یاد آور گشت: موضوع هم اندیشی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در تعامل با واحدهای صنعتی و تولیدی ذی مدخل در اقتصاد استان از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید اجرایی شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، با بیان اینکه نقش مدیریت در جهت تقویت فضای کسب و کار در کنار منابع مالی، نقش و جایگاهی بسیار مهم و تعیین کننده است، اذعان داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، راهبرد‌ها و اقدامات اجرایی دستگاه متبوع را در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان تدوین و ارایه نمایند.

وی منابع انسانی فاقد کار به ویژه دانش آموخته‌های بیکار در بخش‌های مختلف را یک فرصت و ظرفیت برای مازندران دانست و خاطر نشان ساخت: راهکارهای عملی و اجرایی کاهش بیکاری همراه با برنامه‌های حمایتی بخش‌های مختلفباید از سوی کارگروه تخصصی اشتغال ارایه شود.

احسانی به ضرورت ارتقای مهارت نیروی انسانی شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و خواستار ارایه برنامه عملیاتی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای شد.

وی هم چنین خواستار تشکیل اتاق فکر مرکب در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با همیاری دستگاه‌های مرتبط در جهت تحول در امر توسعه تولید، اشتغال و صادرات با اولویت در مناطق روستایی پر جمعیت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز