خبرگزاری کار ایران

در هشت ماهه اول سال جاری صورت گرفت؛

تولید بیش از ۲۵۹ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۲۵

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بیش از ۲۵۹ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در واحدهای جوجه کشی استان خبر داد.

حسین نگهدار، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: استان مازندران به دلیل شرایط مناسب اقلیمی و موقعیت جغرافیایی خاص، همواره یکی از استان‌های پیشگام و تاثیر گذار در صنعت طیور کشور بوده است، بطوریکه در هشت ماهه اول امسال، بیش از ۲۵۹ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی با کیفیت بسیار مطلوب در جوجه کشی‌های سراسر این استان تولید و در سطح کشور توزیع شده است.

به گزارش ایلنا از ساری، او با اشاره به اینکه از این تعداد، ۱۸۷ میلیون قطعه مربوط به واحدهای مرغ مادر استان با میانگین درصد هچ ۸۳ تولید گردیده، ارزش ریالی این تولیدات را بالغ بر ۲۲۸۹ میلیارد ریال اعلام داشت.

نگهدار با بیان اینکه استان مازندران بیش از ۳۰ درصد جوجه یکروزه گوشتی کشور را تامین می‌کند تصریح نمود: در هشت ماهه اول سالجاری با جوجه ریزی به تعداد ۷۷ میلیون قطعه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در سطح استان مازندران بیش از ۷۵/۱۴۲ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ با میانگین ۵۸۰ تن در روز(۱۱ درصد کل تولید کشور) به ارزش بالغ بر ۸/۸۶۹۳ میلیارد ریال تولید و به بازار مصرف عرضه شد که علاوه بر تامین گوشت مرغ مورد نیاز ۶۴ درصد کل تولید استان به سایر استان‌های کشور به‌خصوص استان تهران و خراسان رضوی و… صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز