خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار مازندران:

مرکبات باید با توجه به ذائقه کشورهای هدف صادر شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۲۷

باید روی زنجیره ارزش محصولات باغی به طور جدی کار شود تا سود حاشیه بازار به جیب تولید کننده واریز شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران گفت: مرکبات باید با توجه به ذائقه کشورهای هدف صادر شود.

به گزارش ایلنا از ساری، علی احسانی در جلسه تنظیم بازار استان با بیان اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به ماه مهر سال جاری نسبت به میانگین نرخ تورم سال ۹۱ کاهش داشته است، عنوان کرد: این کاهش نشان از آرامش بازار و عدم تغییرات جهشی دارد.

احسانی کاهش نرخ تورم را به عنوان گزارش ۱۰۰ روزه دولت در استان مازندران دانست و افزود: اگرچه تغییرات قیمتی در برخی از کالا‌ها و خدمات وجود داشته، اما این تغییرات با نوسانات کم است.

وی بیان داشت: شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی خانوارهای مازندرانی در ماه‌های اخیر، نشانگر وجود آرامش خاصی در بازار است.

احسانی تاکید کرد: برنامه ریزی و اقدامات اجرایی برای تامین، ذخیره سازی و توزیع میوه و مرکبات در ایام پایان سال و نوروز ۹۳، با تشکیل کمیته تامین میوه در استان با مسوولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت همراه با معرفی مدیر پروژه جدی گرفته شود.

وی خاطر نشان ساخت: سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به برآورد نیاز میوه سیب استان و نیاز مرکبات سایر استان‌ها و شناسایی و انتخاب مباشرین حایز شرایط با اخذ نظر شورای نظارت و کنترل بازار استان اقدام نماید.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مهم‌ترین بخش تولید مرکبات را موضوع ارزش افزوده این محصول باغی دانست و اظهار داشت: باید روی زنجیره ارزش محصولات باغی به طور جدی کار شود تا سود حاشیه بازار به جیب تولید کننده واریز شود.

احسانی با اشاره به اینکه مرکبات باید با توجه به ذائقه کشورهای هدف صادر شود، گفت: نقش موسسه تحقیقات مرکبات و دانشگاه در ارتقاء تولید و ارقام مخصوص صادرات جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه عدم تعهد مباشرین و عدم تامین تسهیلات بانکی نافی انجام وظایف و تکالیف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این راستا نیست، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به تشکیل کمیته راهبری و اجرایی تنظیم بازار میوه و مرکبات و ارایه گزارش هفتگی و انعقاد تفاهم نامه خرید و اخذ تضامین لازم اقدام نماید.

احسانی در ادامه نقش صندوق حمایت از بخش کشاورزی در اجرای تفاهم نامه را بسیار کلیدی ارزیابی نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز