خبرگزاری کار ایران

به‌منظور ارتقای ارتباطات بین‌المللی صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۹

به‌منظور ارتقای ارتباطات بین‌المللی و کمک به ایجاد بازاریابی منطقه‌ای و جذب سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه همکاری با اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان امضاء شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: به‌منظور ارتقای ارتباطات بین‌المللی و کمک به ایجاد بازاریابی منطقه‌ای و جذب سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه همکاری با اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان امضاء شد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی وفایی‌نژاد اظهار داشت: در راستای توسعه محصولات صادرات‌گرا، شناسایی و تعریف ابزارهای شناخت بازارهای هدف صادراتی، بررسی شرایط و موانع و ارائه راهکار برای حل مشکل صادرات، همکاری و تعامل بیشتری در این زمینه با اتاق بازرگانی داریم. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان داشت: معاونت صنایع کوچک شرکت شناسایی و آنالیزی از روند مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی محصولات صادرات‌گرا در بخش‌های مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در دستور کار قرار داده است.

وفایی‌نژاد تصریح کرد: این تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین به‌منظور ایجاد دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوع صادرات، کمک به جذب سرمایه‌گذار خارجی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های بین‌المللی، اعزام واحدهای صنعتی برای شرکت در تور‌ها و نمایشگاه‌های خارجی، برگزاری جشنواره‌های مشترک انجام تحقیقات و چاپ کتاب انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این جلسه گفت: مازندران دارای شرایط ویژه‌ای است که وجود سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر، وجود سه فرودگاه در نوشهر، ساری و رامسر و وجود چهار راه مواصلاتی به تهران می‌تواند زمینه‌ساز توسعه تجارت استان باشد.

غلامرضا عشریه افزود: عمده‌ترین واحدهای تولیدی و صنعتی صادرات‌گرا در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فعالیت دارند و همکاری تنگاتنگ این دو مجموعه می‌تواند نتایج مثبت داشته باشد.

وی تصریح کرد: پذیرش هیئت‌های خارجی و اعزام گروه‌های اقتصادی و صنعتی به خارج از کشور سبب تقویت توانمندی‌های واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان می‌شود و ارتباط بین دو دستگاه صنعتی و روند توسعه صنعت و جذب سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات را شاهد هستیم.

گفتنی است در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری در چهار ماده به امضای مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز