خبرگزاری کار ایران

در پی انتقال آب رودخانه هراز به تهران؛

دوستداران محیط زیست مازندران به ابتکار اعتراض کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۳۰

دوستداران و فعالان محیط زیست مازندران در نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نسبت به خطرات و عواقب انتقال آب رودخانه هراز به تهران اعتراض و هشدار دادند.

دوستداران و فعالان محیط زیست مازندران در نامه‌ای به معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نسبت به خطرات و عواقب انتقال آب رودخانه هراز به تهران اعتراض و هشدار دادند.

با توجه به نامه اعتراض‌آمیز انجمن دوستداران دماوندکوه مازندران به معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور و در اختیار قرار گرفتن آن در دست رسانه‌ها نسبت به انتقال آب رودخانه هراز به شهرک پردیس تهران، محمدرضا طاهری رئیس انجمن دوستداران دماوند کوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در آمل با تایید ارسال این نامه به رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: وزارت نیرو طرحی در دست مطالعه دارد که براساس آن آب رودخانه هراز از مسیر لاسم و بخشی از سهم آب سد لار در مازندران را به سوی شهرک پردیس تهران سوق می‌دهد.

وی یادآور شد: این تغییر مسیر باعثخشک شدن رودخانه هراز می‌شود چون بخش عمده آب رودخانه از طریق این منطقه تامین می‌شود.

طاهری با بیان اینکه در مسیر هراز مراکز بزرگ پرورش ماهی فعالیت می‌کنند، گفت: با این انتقال به این واحدها نیز آسیب جدی وارد می‌شود.

طاهری با تاکید بر اینکه رودخانه هراز آب کشاورزی شهرهای آمل و بابل را که قطب‌های برنج کشور هستند تامین می‌کند، تصریح کرد: این طرح خسارت جدی به بخش کشاورزی منطقه وارد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست با اشاره به اینکه نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزارت نیرو نسبت به این طرح واکنش نشان داده است، بیان داشت: اگر این امر رخ دهد رودخانه هراز نیز به سرنوشت کارون و زاینده‌رود دچار می‌شود.

این حکایت انتقال آب رودخانه هراز به پردیس تهران به حکایت انتقال آب رودخانه کارون و زاینده‌رود برمی‌گردد که متاسفانه در فصل بهار و تابستان کشاورزان استان اصفهان با دچار کم‌آبی مواجه می‌شوند. امیدواریم این روند در استان مازندران اتفاق نیافتد و استاندار مازندران و نمایندگان استان مازندران پیگیر این قضایا باشند و به دفاع از حق استان بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز