خبرگزاری کار ایران

امام جمعه بابلسر:

حضور مسئولان در نماز جمعه کمرنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۰۴

برخی از مسئولان حتی یک‌بار هم در نماز جمعه بابلسر شرکت نکردند. / امام راحل به دلیل ظرفیت و کارکردی نماز جمعه فرمودند نمازجمعه در راس همه امور است.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه حضور مسئولان در نماز جمعه کمرنگ است، گفت: برخی از مسئولان حتی یک‌بار هم در نماز جمعه بابلسر شرکت نکردند.

به گزارش ایلنا از بابلسر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان در جلسه شورای اداری شهرستان و مراسم تودیع و معارفه امام جمعه هادی‌شهر اظهار داشت: در فضیلت نماز جمعه همین بس که سوره‌ای در قرآن صراحتا مومنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است.

وی افزود: خداوند خطاب به مومنان در این سوره عرض کرده هنگامی که صدای موذن بلند شد و دعوت به نماز شدی باید تمام کار‌هایت را‌‌ رها و برای انجام این واجب الهی حاضر شوید.

طلابیان ظرفیت نماز جمعه را ظرفیت عظیمی برشمرد و اذعان داشت: پایداری از فرهنگ اسلام و تعالیم معنوی، ارشاد و هدایت مردم، سنگر مبارزه با تهاجم فرهنگی، تحکیم وحدت و وفاق ملی، ایجاد رابطه تعاملی و متقابل میان مردم و حکومت، بسیج ملی و ترویج روحیه وفاق ملی از جمله ظرفیت‌های حاکم بر برقراری نماز جمعه است.

خطیب جمعه بابلسر کارکرد نماز جمعه را کارکردی عبادی معنوی برشمرد و افزود: کارکرد سیاسی و مدیریت بحران، فرهنگ‌سازی و مدیریت اجتماعی، هدایت افکار عمومی به سوی ارزش‌های اسلامی و آموزشی از جمله کارکردهای دیگر برپایی نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه هر کس بدون دلیل سه هفته متوالی در نماز جمعه شرکت نکند بر قلبش مهر نفاق می‌زنند تصریح کرد: این نشان از کارکرد عظیم و جایگاه با عظمت نماز جمعه دارد.

امام جمعه بابلسر ثواب شرکت در نماز جمعه را همپای ثواب حج دانست و عنوان کرد: امام راحل به دلیل ظرفیت و کارکردی نماز جمعه فرمودند نمازجمعه در راس همه امور است.

طلابیان تصریح کرد: ائمه جمعه موظفند ضمن اینکه خود تقوا را رعایت می‌کنند در خطبه‌های خود اولین چیزی را که تاکید می‌کنند تقوا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز