خبرگزاری کار ایران

در آب‌های ساحلی مازندران؛

بیش از ۶ هزار رشته دام‌های صیادی غیرمجاز کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۳۳

در مهر ماه امسال ۶ هزار و ۲۲۵ رشته دام‌های صیادی غیرمجاز غضروفی و فلسدار در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران گفت: با تلاش و کوشش شبانه روزی نیروهای این یگان طی مهر ماه امسال ۶ هزار و ۲۲۵ رشته دام‌های صیادیغیرمجاز غضروفی و فلسدار در آب‌های ساحلی استان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا از بابلسر، سرهنگ علی نیازی اظهارداشت: مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست ازمنابع آبزی دریای خزر که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگانحفاظت منابع آبزیان مازندران است.

وی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران طی ۲۷ مرحله گشتمشترک و۳۱۷ مرحله گشت‌های دریایی در شرایط زمانی و مکانی متعدد موفقشدند علاوه بر دام های مکشوفه، ۸ کیلوگرم ماهی خاویاری، ۴۳ قطعه ماهیاستخوانی، یک فروند بدنه قایق، یک فروندقایق پارویی، یک دستگاه موتورقایق دریایی، ۱۸ حلقه لاستیک و ۱۹۳ عدد لنگر را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران یادآور شد: در این راستا۳نفرمتهم دستگیر و پرونده های این متخلفان به مراجع قانونی برای رسیدگیارجاع داده شد.

سرهنگ نیازی تصریح کرد: با آغاز فصل صید ماهیان استخوانی پره ها در دریایمازندران، جهت امنیت پایدار برای صیادان مجاز پره و ماهیان خاویاری وایجاد ناامنی و نمایش اقتدار یگان برای صیادان غیر مجاز مانور و عملیاتروانی و پاکسازی دریا از وجود دام های صیادان غیر مجاز و لاروکشی درحریم پره ها و صیدگاه ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: طی این مانور با بسیج تمامی امکانات موجود شناوری بهاستعداد ۳۲ فروند انواع قایق های گلف و ۲۰۰و۸۵ و۵۵ و همچنین گشت مشترکپایگاه ها همجوار در منتهی الیه استان های گیلان و گلستان یک هزار و ۵۷۸رشته دام صیادی غیر مجاز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان مازندران از تمامی هم استانی ها خواستارشد: هرگونه اطلاعات درخصوص صید غیرمجاز را به ستاد خبری این یگان باشماره ۰۱۱۲۵۲۸۹۵۵۵ بابلسراطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز