خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی:

نیروگاه شهید سلیمی نکا چند سال دیگر از مدار تولید و فعالیت خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۱۰

نیروگاه شهید سلیمی نکا به دلیل استفاده غیر صحیح از سوخت مازوت تا چند سال دیگر از مدار تولید و فعالیت خارج می‌شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا به دلیل استفاده غیر صحیح از سوخت مازوت تا چند سال دیگر از مدار تولید و فعالیت خارج می‌شود.

به گزارش ایلنا از بهشهر، ‌احمدعلی مقیمی اظهار کرد: قرار بود این واحد تولیدی در ۱۵ روز از سال از سوخت مازوت استفاده کند اما در حال حاضر در ۲۵۰ روز از سال این سوخت مورد استفاده نیروگاه است.

وی بیان کرد: استفاده فراوان و غیراصولی از مازوت موجب فرسودگی فراوان و غیرقابل جبران دستگاه‌های این نیروگاه محوری کشور شد که در صورت ادامه این روند، فعالیت این واحد در چند سال بعد متوقف می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: سوخت ناشی از مازوت موجب آلودگی هوای منطقه و به دنبال آن، بارش باران‌های اسیدی می‌شود که این بارش‌ها برای زمین‌های کشاورزی و مردم ساکن روستاهای اطراف بسیار خطرناک است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل وجود خطوط انتقال گاز از این منطقه، استفاده از این سوخت طبیعی و پاک باید در دستور کار این نیروگاه قرار بگیرد که متاسفانه تاکنون توجه زیادی به این بخش نشده است.

مقیمی ادامه داد: در سال‌های گذشته توربین‌های این نیروگاه هر ۴ سال یکبار تعمیر می‌شد اما به دلیل وارد شدن آسیب‌های فراوان ناشی از استفاده سوخت مازوت، در حال حاضر هر ۴ ماه یکبار این دستگاه‌ها تعمیر می‌شود.

وی به دیگر خطرات استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا اشاره کرد و گفت: این نیروگاه در روز نیازمند ۸ میلیون لیتر مازوت است که حمل این سوخت توسط کامیون‌ها، علاوه بر ایجاد ترافیک ماشین‌ها در محور منتهی به نیروگاه، حوادثمنجر به فوت متعددی را رقم می‌زند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز