خبرگزاری کار ایران

با اعتبار ۱۵۰ میلیون یورو از محل بانک توسعه اسلامی؛

۵ پروژه جمع‌آوری فاضلاب خانگی در مازندران اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۱

درصد بالائی از اعتبارات اختصاص داده شده بانک جهانی به بخش فاضلاب شهرهای ساری وبابل به ثمر نشسته است.

عملیات اجرائی طرح فاضلاب قائمشهر صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین معلمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، حسین‌زاده مدیر عامل آب وفاضلاب و جمعی از مسئولان شهری قائمشهرو کار‌شناسان این شرکت آغاز شد.

به گزارش ایلنا از آمل، مدیر عامل آب وفاضلاب مازندران درحاشیه آغاز برکار این طرح با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ تاثیری در روند پیشرفت پروژه‌های فاضلاب شرکت ندارد تصریح کرد: به رغم تحریم‌های اقتصادی با تلاش، تخصص وتوانمندی کارکنان آب وفاضلاب و پیمانکاران بومی عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.

محمد تقی حسین‌زاده افزود: ساخت ونصب تجهیزات این تصفیه خانه توسط صنعتگران بومی یکی از مزایای این پروژه به شمار می‌رود که برای تکمیل این عملیات ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که پیش بینی می‌شود تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرائی طرح فاضلاب قائمشهر در خیابان بهار این شهر آغاز شد افزود: این پروژه در سه مدول طراحی و تصفیه خانه آن در زمینی به مساحت ۷ هکتار ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح ۳۶۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود۵۲۰ کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب دراین شهر اجرا شود تصریح کرد: با افتتاح مدول اول این طرح ۱۲۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات این طرح قرار می‌گیرند.

حسین‌زاده از اختصاص تسهیلات ۱۵۰ میلیون یوروئی بانک توسعه اسلامی به طرح‌های آبرسانی و فاضلاب استان خبرداد وافزود: درصد بالائی از اعتبارات اختصاص داده شده بانک جهانی به بخش فاضلاب شهرهای ساری وبابل به ثمر نشسته است.

وی از اجرای طرح جمع آوری ودفع بهداشتی فاضلاب در سه شهر استان درحال حاضر خبرداد و گفت: هم اکنون دردیگر شهرهای استان نیز مطالعات این طرح به اتمام رسیده است.

حسین‌زاده بهره برداری از طرح جمع آوری ودفع بهداشتی فاضلاب درتمامی شهرهای استان را درصورت تامین اعتبار امکان پذیر دانست.

مدیر عامل آبفای شهری مازندران تصریح کرد: تخصیص اعتبارات لازم ومورد نیاز برای شروع طرح‌های جدید واتمام طرح‌های نیمه کاره مشکل شهروندان مازندران را به حداقل می‌رساند.

وی در پایان شروع عملیات اجرائی طرح‌های فاضلاب شهرهای قائمشهر، آمل و رامسر را ضروری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز