خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس:

مازندران در حوزه منابع آب دارای شرایط مناسبی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۱۱

باید گام های مهمی در جهت رفع عقب ماندگی و توسعه مازندران برداشته شود. / در صورت تحقق تخصیص اعتبارات ملی در حوزه افتتاح سدهای استان، میزان زراعت محصولات کشاورزی استان رشد خواهد یافت.

جلسه مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان و مجمع نمایندگان مازندران به منظور بررسی روند اجرای پروژه‌های عمرانی استان در استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در این جلسه با اشاره به وجود محورهای مواصلاتی در استان، گفت: مازندران در حوزه منابع آب دارای شرایط مناسبی نیست.

استاندار مازندران با تاکید بر کمک دولت برای تخصیص اعتبارات ملی در حوزه افتتاح سدهای استان، اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم میزان زراعت محصولات کشاورزی استان رشد خواهد یافت.

ربیع فلاح با بیان اینکه مازندران دارای جاده‌های شریانی هراز، کندوان و سوادکوه است، افزود: از کمیسیون عمران مجلس انتظار داریم در آستانه تدوین بودجه ۹۳، اتمام پروژه‌های راهسازی مازندران در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مازندران از مدار توسعه عقب است، بیان کرد: باید گام‌های مهمی در جهت رفع عقب ماندگی و توسعه مازندران برداشته شود.

سید مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامینیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به گستردگی استان و طول زیاد مسیر وقت زیادی برای بازدید از همه طرح‌های عمرانی مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه تنها توانستیم از پروژه‌های شرق و مرکز استان بازدید کنیم، افزود: از هر ۱۲ نماینده استان هم اجازه گرفتیم و هم عذرخواهی کردیم که نمی‌توانیم به همه پروژه‌های استان سر بزنیم.

هاشمی با بیان اینکه بسیاری از موارد مستندسازی شده است، ابراز داشت: مشکلات عدیده در بخش اجرا طبیعی است و همه مشکلات قابل پیش بینی نیست اما شاهدیم که همه مسئولان تلاش خود را داشته‌اند هرچند می‌شود که با تلاش بیشتر پروژه‌ها با کمیت و کیفیت بیشتری اجرا شود.

وی بر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی و اجرای درست اصل ۴۴ تاکید کرد و ابراز داشت: آنچه برای ما حایز اهمیت است این است که در پروژه‌ها باید بیشتر از کمیت به کیفیت توجه شود.

حسین نیاز آذری، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز از مسکوت ماندن ۱۱ساله پروژه میان گذر بابل و طولانی شدن پروژه ۱۵ ساله آبرسانی شهر بابل خبر داد و تصربح کرد: مسئولان زمانی را مشخص کنند که ما به مطالبات مردمی پاسخ دهیم که بالاخره چه زمانی این پروژه‌ها به سرانجام می‌رسد.

وی مشکلات جاده‌های منتهی به جنوب بابل را جدی عنوان کرد و گفت: در این موارد بحثماده ۲۱۵ را خواستاریم.

احمد علی مقیمی، نماینده مردم نکا، گلوگاه و بهشهر هم اظهار داشت: وضع فاضلاب شهرهای استان مازندران نامطلوب است چرا که از ۳۴ درصد سرانه کشور سهم استان تنها چهار درصد است.

وی عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی را بسیارجدی عنوان کرد و گفت: از کل بودجه ۵۷ هزار میلیارد تومان تملک دارایی کشور، تنها شش هزار میلیارد تومان محقق شده است و این نشان می‌دهد که سهم استان‌ها نیز متناسب با این کاهش کم شده است و به همین دلیل یک ریال هم به شهرستان‌ها تخصیص نیافت.

کمال علیپور، نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی وسوادکوه یکی از وظایف نمایندگان را علاوه بر قانون گذاری، بحثنظارت بر طرح‌ها، لوایح و بودجه سال دانست و گفت: یکی از مشکلات عمده مردم مازندران و حوزه انتخابیه بنده موضوع تعریض و چهاربانده شدن محور سوادکوه به قائمشهر است.

وی با بیان اینکه گاهی بیش از هفت یا هشت ساعت مردم در ترافیک این مسیر می‌مانند، افزود: عدم پیشرفت فیزیکی و تخصیص نیافتن اعتبار، مسایلی است که باید در کمیسیون عمران پیگیری شده تا نگرانی مردم مرتفع شود.

علیپور جاده قائمشهر به سیمرغ و بهنمیر را یکی دیگر از مطالبات مردم دانست و تصریح کرد: با انجام اینکار هم از بار ترافیکی شهرستان بابل کم می‌شود و هم مسیر گردشکران به غرب استان تسهیل خواهد شد که امیدواریم بتوانیم در بودجه سال ۹۳ مبلغ خوبی به آن اختصاص یابد.

محمد دامادی، نماینده مردم ساری و می‌اندرود نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی با عمر بیش از شش یا هفت سال دچار فرسودگی می‌شوند، افزود: باید با تخصیص درست منابع از اعتبارات قطره چکانی به پروژه‌ها جلوگیری کنیم.

وی مشکلات منابع آب استان را بسیار جدی دانست و گفت: متاسفانه توان مدیریت و مهار این آب‌ها را نداریم.

دامادی تصریح کرد: برخی پروژه‌ها از جمله سد زارم رود قرار بود اجرایی شود اما نشد و برخی پروژه‌ها نیز در ساری اجرا شده است که نشان از ناتوانی ما دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز