خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور شعب بانک مهر اقتصاد مازندران:

بانکداری اسلامی باید حافظ منافع بانک و همچین سپرده‌های مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۶۸

مرکز بانکداری اسلامی در کشور مالزی مستقر است و همچنین ۶۳ درصد بانکداری اسلامی در کشورهای امریکا و انگلیس اجرا می شود.

رضا عسگری، مدیر کل امور شعب بانک مهر اقتصاد مازندران در نشست خبری که در بانک مهر اقتصاد مازندران برگزار شد از بانک مهر اقتصاد به عنوان یک مجموعه ارزشی نام برد و گفت: دغدغه اصلی و مهم این بانک استقلال بانکداری اسلامی است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی از آموزش ۳۰۰ هزار نفر ساعت بعد از اماده شدن دستور العمل‌ها و ابلاغیه و تدوین عقود در بانکداری اسلامی خبرداد وافزود: تمامی کارکنان بانک ۴۸ ساعت در کلاس‌های آموزشی که توسط فقها برگزار شد با مفاهیم بانکداری بدون ربا آشنا می‌شوند.

عسگری با بیان اینکه تفاوت بانکداری اسلامی با بانکداری ربوی در نرخ سود نیست تصریح نمود: تسهیلاتی پرداختی از سوی بانکداری اسلامی در غالب عقود اسلامی، مشارکت، قرض الحسنه، خرید و فروشو یا سلف باید باشد.

وی گفت: تاکنون ۷ سرپرستی بانک مهر اقتصاد در سطح کشور بانکداری اسلامی را اجرای کردند.

مدیر کل امور شعب بانک مهر اقتصاد مازندران گفت: در سال ۹۱، شش میلیارد تومان زیان حاصل از سرمایه گذاری در مازندران وجود داشت که پرداخت کرده‌ایم.

عسگری از پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان سود قطعی در سال گذشته توسط بانک مهر اقتصاد مازندران به مردم خبرداد.

وی همچنین با اشاره به مشارکت بانک مهر اقتصاد در بخش کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی ۱۵ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

عسگری حمایت از برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی دولت اسلامی از تعهدات اجتماعی و مورد توجه این بانک دانست تصریح نمود: خود را ملزم می‌دانیم که دولت اسلامی را در سیاست‌های فرهنگی یاری کنیم.

وی تاکید کرد: بانکداری اسلامی باید حافظ منافع بانک و همچین سپرده‌های مردم باشد.

مدیر کل امور شعب بانک مهر اقتصاد مازندران با اشاره به اینکه این بانک در استان دارای رتبه هشتم است گفت: تلاش ما بر این است این رتبه به به جایگاه دوم و سوم در کشور برسانیم.

عسگری با اشاره به اینکه۹۰ درصد خانوارهای ایرانی سپرده گذار ما هستند، گفت: ۱۲ میلیون سپرده گذار و ۱۴ میلیون حساب در سطح کشور داریم.

مدیرکل بانک مهر اقتصاد مازندران نرخ معوقه بانک مهر اقتصاد در میانگین کشوری را ۵ درصد دانست و گفت: نرخ معوقه بانک مهر اقتصاد مازندران ۵.۵ تا ۶ درصد است.

وی گفت: مرکز بانکداری اسلامی در کشور مالزی مستقر است و همچنین ۶۳ درصد بانکداری اسلامی در کشورهای امریکا و انگلیس اجرا می‌شود.

عسگری در پایان افزود: کشورهای آمریکا و انگلیس برای دلسوزی با مردم کشورشان بانکداری اسلامی را اجرا نکردند، بخاطر اینکه این طرح موفق عمل کرد دست به این کار زدند.

گفتنی است نمایشگاه بانکداری اسلامی در محل نمازخانه این سرپرستی برپا شد که این نمایشگاه مورد بازدید مسئولان دستگاه‌های اجرایی، دامادی نماینده مردم ساری و می‌اندرود در مجلس و نیز خبرنگاران قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز