خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولین؛

مشکلات کارخانه چیت‌سازی بهشهر بررسی شد

کد خبر : ۱۱۱۳۴۸

با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، مشکلات کارخانه چیت سازی بهشهر بررسی شد.

در جلسه ای با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی، مشکلات کارخانه چیت سازی بهشهر بررسی شد.

به گزارش ایلنا از بهشهر، علیرضا یونسی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در این جلسه گفت: استفاده از پتانسیل و ظرفیت های مناطق مختلف راهی در جهت خودکفایی و بی نیازی است.

وی افزود: شهرستان بهشهر دارای ظرفیتهای بالقوه فراوان است و باید در بخش کشاورزی از پتانسیل های مختلف منطقه در جهت توسعه کشاورزی استفاده کنیم.

یونسی تصریح کرد: مازندران سرشار از امکانات بالقوه است و باید از این امکانات بدرستی استفاده کنیم و افزایش سطح درآمد در مناطق مختلف باید به صورت تخصصی و کارشناسی دنبال شود.

احمدعلی مقیمی، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: مشکل اصلی این واحد صنعتی، بدهی های فراوان آن به بخش های دولتی و خصوصی است که در تلاش هستیم با فروش زمین های متلعق به این کارخانه، این بدهی ها را پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: بدهی های این کارخانه بر اساس محاسبات انجام شده بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است اما زمین هایی که در اختیار چیت سازی است به ۷۰۰ میلیارد ریال می رسد که امیدواریم با پرداخت هر چه سریعتر بدهکاری ها، شاهد آغاز عملیات احداثکارخانه جدید چیت سازی در شهرک صنعتی بهشهر باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اولویت اصلی مدیران شهرستان، پرداخت بدهی های بخش های مختلف به خصوص کارگران کارخانه است.
مقیمی ادامه داد: ورشکستگی این واحد صنعتی صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد بهشهر وارد کرد که تاکنون موفق به برطرف کردن آسیب‌های وارده ناشی از آن نشدیم.

فرماندار بهشهر نیز در سخنانی گفت: برای پرداخت طلب طلبکاران، زمینهای مختلفی توسط طلبکاران توقیف شد که برآنیم ابتدا توقیفات مختلف را آزاد کنیم.

محمد تقی نورزاد افزود: ۵/۸ هکتار از زمین های کارخانه چیت سازی برای بانک ملی، تامین اجتماعی و دارایی در نظر گرفته شده که باید با رفع توقیفات در راستای کارشناسی، واگذاری و قیمت گذاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا زمینهایی نیز برای طلبکاران بخش خصوصی و کارگران مشخص شده است که امیدواریم با رفع توقیفات در زمینه واگذاری اقدام کنیم.

کارخانه چیت‌سازی بهشهر که دارای سابقه‌ای بیش از ۷۰ سال بود، در سال‌های گذشته و به دلیل بدهی‌های فراوان و همچنین فرسوده بودن دستگاه‌ها، تعطیل و به صورت رسمی با اعلام سهامداران، ورشکستگی خود را اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز