خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران به ایلنا خبرداد:

برگزاری اجلاس سرمایه گذاری ایران در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۲۸

اگر دولت و مردم کمک و همکاری مفید و لازم را انجام دهند می‌توانیم نخستین قدم بلند و مثبت را در حوزه گردشگری سلامت در مازندران برداریم.

ایلنا: رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران با گرامی داشت روز جهانی گردشگری و هفته جهانگردی با گلایه از کم توجهی مردم و مسئولان به مازندران به عنوان قطب اصلی گردشگری کشور گفت: صنعت گردشگری پس از صنایع نفت و پتروشیمی درآمدزا‌ترین صنعت در جهان امروز است، ولی متاسفانه علی رقم وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در کشور، امروز ایران از جایگاه خوبی در صنعت توریسم در جهان برخوردار نیست.

محمد کاوه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در محل اتاق بازرگانی با اشاره به ایجاد اشتغال با استفاده مناسب از صنعت توریسم در کشور گفت: از درآمد ۱۰۵۰ میلیارد دلاری گردشگری در سال ۲۰۱۲ در دنیا سهم ایران کمتر از نیم درصد بود که این مایه نگرانی است.

کاوه رتبه دهم ایران از لحاظ منابع طیبعی گردشگری و رتبه پنجم از نظر امکانات تاریخی را امکانی بالقوه ارزیابی کرد و اظهار داشت: نه مردم و نه مسئولان هنوز به اهمیت این صنعت درآمدزا و فرح بخش پی نبرده‌اند.

رئیس کمیسیون گردشگری وسرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران مازندران را دارای بیشترین پتانسیل در صنعت گردشگری کشور دانست و گفت: به نظر ما نخستین صنعت درآمدزا و اشتغالزا در مازندران گردشگری است و این امر به دلیل وجود تمامی امکانات طبیعی، اعم از کوه، جلگه، دریا، جنگل و خاک‌های حاصلخیز است.

وی افزود: وجود بزرگ‌ترین دریاچه جهان، بلند‌ترین کوه منطقه، همجواری جنگ و دریا و چشمه‌های آب گرم با انواع حرارت‌ها مازندران را بدل به اصلیترین قطب گردشگری کشور کرده است.

کاوه در ادامه با گلایه از پیشروی کند طرح سالم سازی دریا و آزادسازی سواحل با توجه به تصویب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت و مردم کمک و همکاری مفید و لازم را انجام دهند می‌توانیم نخستین قدم بلند و مثبت را در حوزه گردشگری سلامت در مازندران برداریم.

وی در همین راستا تاکید کرد: بسیاری از پزشکان حاذق مازندرانی در نقاط مختلف کشور، مازندران و حتی جهان مشغول به طبابت هستند و ما با دارا بودن ۳۲ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دولتی، ۱۵۰ درمانگاه ویژه و بیش از ۲۰ مرکز خدمات ویژه درمانی برای بیماری‌های صعب العلاج و خاص می‌توانیم مازندران را به قطب گردشگری سلامت کشور بدل کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران هزینه مناسب درمان، آب و هوای معتدل جهت اسکان در دوره نقاهت و امکان درمان ۶۴ بیماری در مازندران را به عنوان راهکارهای پیشرفت در حوزه گردشگری سلامت در استان معرفی نموده و تصریح کرد: با توجه به آغاز کار عملیات اجرایی بیمارستانهای اختصاصی گردشگری سلامت در ساری، بابل و آمل انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد دستاوردهای چشمگیری باشیم.

عضو کمیته شهرک سلامت اتاق ایران هدف اصلی کمیسیون تخصصی گردشگری اتاق استان را معرفی مازندران به عنوان منطقه ویژه طبیعت‌گری اعلام کرد و افزود: برای راه اندازی سریع و مناسب گردشگری سلامت کمیته ویژه‌ای تشکیل شده و دبیرخانه آنهم هم اکنون فعال است.

کاوه با درخواست از مسئولان و رسانه‌ها در جهت کمک به پیشبرد این مسئله اظهار داشت: آگاه نبودن مردم به ظرفیت‌های فراوان و پنهان استان، عدم اجرای برنامه‌های کابردی فرهنگی در جهت ارتقا فرهنگ سفر بدون ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و جدی نبودن دولت‌ها در پیگیری صنعت توریسم از موانع جدی رشد صنعت گردشگری در مازندران است.

رئیس کمیسیون گردشگری وسرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران سرنوشت سرمایه گذار ایرانی در دریای خزر برای ایجاد کشتی تفریحی را نامعلوم دانست و گفت: به علت افزایش قیمت‌ها، نوسانات شدید بازار ارز و برخی از قوانین دست و پاگیر اداری هنوز پروژه سفرهای دریایی در دریای مازندران به نتیجه نرسیده است.

وی با اعلام آمادگی جهت ارائه مشاوره توسط کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران گفت: ما نظر بسیار مثبتی به دولت تدبیر و امید داریم و امیدواریم با کاهش تلفات در اثر غرق شدگی، ایجاد برنامه بلند مدت و مدون، باز شدن فضا برای ورود بدون دردسر بخش خصوصی و افزایش کیفیت و کمیت راه‌ها مواصلاتی شاهد آینده درخشانی در صنعت گردشگری مازندران باشیم.

کاوه در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری گفت: ارائه این آمار به عهده سازمان اقتصاد و دارایی است و من از آین آمار بی‌خبرم، ولی در جلسه مشترک با اقتصاد و دارایی می‌توانم بگویم که حدود ۱۲۲ پروژه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف استان وجود دارد اما با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی آنطور که باید کار‌ها پیش نرفته است.

وی اتاق مازندران را مبرا از نقص در حوزه گردشگری دانست و تاکید کرد: فرهنگ سازی ضعیف باعثایجاد اختلالات فراوانی شده است و گله ما از دولت پیشین این است که آنطور که باید از اتاق و بخش خصوصی استفاده نکردند و تا وقتی دولت همکاری نکند کاری پیش نمی‌رود.

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران مدیری را قدرتمند دانست که توانایی همکاری و استفاده از بخش خصوصی را داشته باشد و تصریح کرد: ما مذاکرات خوبی با دولت قبل داشتیم و قرار شد اجلاس سرمایه گذاری ایران در مازندران برگزار شود و ما هم پیشنهاداتی دادیم که متاسفانه عملی نشد و هنوز هم نمی‌دانیم چرا!

کاوه در پایان با اشاره به رتبه بالای ۱۰ مازندران در جذب سرمایه گذاری خارجی این وضعیت را نامناسب توصیف کرد و افزود: باید با ترسیم نقشه راه گردشگری استان و معرفی مازندران به عنوان منطقه بین المللی گردشگری این استان را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز