خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

تولید بیش از ۲/۹ درصد گوشت قرمز استان مازندران در ساری

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۲۳

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بیش از ۲/۹ درصد(۶۲۹۴ تن) گوشت قرمز و ۸ درصد شیر خام(۴۸۶۷۲ تن) استان در شهرستان ساری خبر داد.

حسین نگهدار، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شهرستان ساری دارای ۶۷۹۶۶۷ واحد دامی اعم از گاو اصیل، دو رگ، بومی، گاومیش، گوسفند و بز بوده و یکی از قطب‌های مهم صنعت دامداری در استان مازندران است.

به گزارش ایلنا از ساری، او با بیان اینکه این شهرستان دارای بیش از ۹۹۶ واحد دامداری صنعتی و کوچک روستایی فعال دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت ۵۶۱۷۷ رأس می باشد، از تولید بیش از ۴۸۶۷۲ تن شیر خام(۸ درصد تولید استان) و ۶۲۹۴ تن گوشت قرمز(۲/۹ درصد تولید گوشت قرمز استان) خبر داد و تصریح نمود: این شهرستان دارای ۶ واحد کارخانجات صنایع لبنی به ظرفیت ۷۹۵۰۰ تن در سال و ۴ مرکز جمع آوری شیر به ظرفیت اسمی ۳۴۶۸ تن است که این مراکز، شیر تولیدی واحدهای پرورش گاو شیری را جمع آوری و به کارخانجات لبنی جهت فرآوری تحویل می دهند.

نگهدار در پایان با اشاره به اینکه شهرستان ساری دارای ۶ کارخانه تولید خوراک دام به ظرفیت ۷۹۵۰۰ تن است که در سال گذشته بیش از ۲۳۴۰۳ تن کنسانتره مورد نیاز دامداران این شهرستان و برخی شهرستان های دیگر استان را تأمین نموده افزود: میزان اشتغالزایی صنعت دامپروری در شهرستان ساری بالغ بر ۶۴۳۴ نفر به طور مستقیم و ۱۲۸۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز