خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد؛

همایش شهیده شاخص طاهره هاشمی و شهدای دانش‌آموز در آمل

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۶۸

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، همایش شهیده شاخص طاهره هاشمی و شهدای دانش‌آموزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آمل برگزار شد.

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادوخاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، همایش شهیده شاخص طاهره هاشمی و شهدای دانش‌آموزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آمل برگزار شد.

به گزارش ایلنا از آمل، آذر هاشمی خواهر این شهیده شاخص در این مراسم که در سالن اجتماعات شهید رجایی آموزش‌وپرورش آمل برگزار شد، اشاره به زندگی‌نامه شهیده طاهره هاشمی پرداخت و گفت: همه افکار و عقاید شهیده در نوشته‌ها، آثار نقاشی و اشعارش نشان از ایمان قوی‌اش به دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه طاهره در خانواده‌ای متدین و مذهبی به دنیا و پرورش یافته است، افزود: ایشان با شیر مادری با وضو و پدری با آموزش‌ آموزه‌های دینی و مذهبی به فرزندان بزرگ شد.

این خواهر تصریح کرد: شهیده شاخص طاهره هاشمی بصیرت را در خانواده آموخت و در شب‌ها به داستان‌ها و اشعار مذهبی و معنوی پدر بزرگوار گوش جان می‌سپرد و در دوران زندگی‌اش از آن داستان‌ها الگو می‌گرفت.

هاشمی با تاکید براینکه امروزه خانواده‌ها باید با عمل به تربیت فرزندان خود بپردازند، اظهار داشت: با توجه به اینکه خانه ما قبل از انقلاب مرکز فعالیت بوده، طاهره در آن روز‌ها به همراه دوستانش به فعالیت‌های انقلابی می‌پرداخت و همراه برادرام و خواهرام در تظاهرات شرکت می‌کرد.

وی یادآور شد: خواهرم در سن ۹ سالگی روزه می‌گرفت و در کودکی فریضات تماز را به جا می‌آورد.

خواهر شهیده شاخص سال‌ ۹۲ با اشاره به اینکه در صبح روز ششم بهمن طاهره سر از پا نمی‌شناخت و بسیار خوشحال بود، ابراز داشت: در آن روز تا ظهر با دوستش خانم حسنی بیرون بود و موقع ظهر به منزل برگشته و پولی را جهت خرید آذوقه و نان برای رزمندگان از من قرض گرفت و به همراه‌‌ همان دوستش رفت که قبل از رفتن عنوان کرد که در صورت دیر کردن شب را در منزل دوستش خواهد ماند اما متاسفانه جنازه این شهیده فردای روز حماسه تاریخی با اصابت دو گلوله کشف شد.

وی با تاکید براینکه خون شهدا هیچ‌وقت پایمال نمی‌شود، خاطرنشان کرد: یاد آن‌ها در خاطره‌ها خواهد ماند همانطور که پس از سی و یک سال از شهادت طاهره یاد و خاطره آن‌ها در اذهان مردم باقی مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز