خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر مازندران:

۵ هزار کارگر بازنشسته فولاد در سوادکوه ۴ ماه مستمری دریافت نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۶۴

چکیده: «پس از انتقال این صندوق از وزارت صنعت، مشکلات بازنشستگان فولاد چندین برابر شده است. / کارگرانی که تمامی سال‌های کارشان را در اعماق زمین یا معادن روی زمینی صرف کرده‌اند، اکنون پس از بازنشستگی تنها شایسته احترام‌اند.»

دبیر خانه کارگر استان مازندران اعلام کرد: ۵ هزار کارگر بازنشسته صنعت فولاد کشور در معادن زغال سنگ سواد کوه در ۴ ماه گذشته مستمری‌شان را دریافت نکرده‌اند.

نصرالله دریابیگی در این باره به ایلنا گفت: صندوق بازنشستگان فولاد پیش از تحولات اخیر و انتقال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در پرداخت مستمری بازنشستگان دچار مشکلاتی بود، اما پس از انتقال این صندوق از وزارت صنعت، مشکلات بازنشستگان فولاد چندین برابر شده است.

این فعال کارگری تأخیر در پرداخت مستمری بازنشستگان را مشکلی مستمر و همیشگی عنوان کرد و گفت: حقوق بازنشستگان فولاد یا با تأخیرهای دراز مدت پرداخت می‌شود، یا هر دو ماه یک‌بار به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

دریابیگی انتقال صندوق بازنشستگی کارگران فولاد را از وزارت صنعت به وزارت کار «بی برنامه» توصیف کرد و گفت: پس از انجام این انتقال نه وزارت صنعت، معدن و تجارت خدماتی به بازنشستگان ارائه می‌دهد و نه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه مشخصی برای اداره این صندوق وجود دارد.

دبیر خانه کارگر مازندران در پایان ضمن توصیف دشواریهایی که این کارگران بازنشسته در طول زمان خدمت‌شان به طور هر روزه تحمل می‌کردند، گفت: کارگرانی که تمامی سال‌های کارشان را در اعماق زمین یا معادن روی زمینی صرف کرده‌اند، اکنون پس از بازنشستگی تنها شایسته احترام‌اند و این در حالی است که عدم پرداخت حقوق این کارگران بازنشسته، خانواده‌های آنان را نیز درگیر مشکلاتی می‌کند که هیچ ارتباطی با کارگر بازنشسته نداشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز