خبرگزاری کار ایران

در ۵ ماهه اول سال‌جاری؛

بیش از ۳۱۰ هزار تن شیرخام در مازندران تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۹۸

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید بیش از ۳۱۰ هزار تن شیرخام در ۵ ماهه اول سال‌جاری در دامداری های استان مازندران خبر داد.

ایلنا: حسین نگهدار، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان در خصوص وضعیت تولید شیر استان اظهار داشت: استان مازندران با توجه به شرایط آب و هوایی خاص و منحصر به فرد خود به عنوان قطب دامپروری کشور محسوب می‌شود که علاوه بر تأمین نیازمندی‌های مردم استان به این ماده غذایی با ارزش، بخشی از نیاز سایر استان‌های کشور به فرآورده‌های لبنی را نیز تأمین می‌نماید.

به گزارش ایلنا از ساری، او در ادامه با بیان اینکه شیر برای همه افراد جامعه در سنین مختلف مفید بوده و در استخوان سازی و ترمیم بافت آسیب دیده نقش مهمی دارد، یادآور شد از شیر به عنوان یک ماده غذایی ضد مسمومیت نیز استفاده می‌شود.

نگهدار با اشاره به اینکه در حال حاضر استان مازندران دارای جمعیت دامی بالغ بر ۵/۶ میلیون واحد دامی، گاو اصیل، گاو دو رگ، گاو بومی، گاومیش و گوسفند می‌باشد افزود: در پنج ماهه اول سال جاری بالغ بر ۳۱۰ هزار تن شیر خام در واحدهای دامی استان استحصال شده که علاوه بر تأمین ماده اولیه کارخانجات صنایع لبنی، نقش به‌سزایی در حفظ و اشتغال موجود و تأمین امنیت غذایی کشور ایفا می‌نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز