خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان مطرح کرد:

کارورزی جوانان تحصیل‌کرده بیکار از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۸۷۴

معاون‌هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌منابع استانداری لرستان گفت: کارورزی جوانان تحصیل‌کرده بیکار از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، گودرز امیری به مناسبت پنجمین روز از دهه مبارک فجر در افتتاحیه و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرستان دلفان با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی و مناطق محروم اظهار داشت: بر اساس طرح جدید ارائه شده باید در هر شهرستان یک روستای بدون بیکار مشخص شود که در آن افراد بیکار شناسایی و با همکاری اداره تعاون و کار همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای پس از آموزش در راستای آن مشاغل تسهیلات مورد نیاز پرداخت می‌شود.

وی در ادامه افزود: در صورتی‌که روستاهای دیگری به غیر از پایلوت، تمایل داشته باشند به صورت یک تعاونی، شرکت یا تشکل‌ها در راستای اشتغال اقدام کنند آمادگی لازم جهت ارائه خدمات وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با بیان اینکه مهارت و کارورزی جوانان تحصیل‌کرده بیکار از دیگر طرح‌های دولت تدبیر و امید است، تصریح کرد: در این طرح جوانان بیکار تحصیل‌کرده می‌توانند در واحدهای تولیدی به مدت دو سال مشغول به کار شده و ضمن کسب تجربه و تخصص لازم، دولت در این بازده زمانی ماهیانه 510 هزار تومان حقوق به آنان پرداخت و همچنین سهم بیمه کارگر و کارفرما را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: این یک کار ارزشمند تلقی می‌شود که دولت برای ایجاد اشتغال به همراه آموزش و کسب تجربه و فن با هماهنگی واحدهای تولیدی در راستای حمایت از جوانان تحصیل‌کرده بیکار ارائه داده است.

امیری به کشت دارویی در سطح استان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اراضی مناسب این استان برای این نوع کشت، کشاورزان و کسانی که تمایل دارند فعالیت کنند می‌توانند با شناسایی اراضی منابع طبیعی و امور اراضی جهاد کشاورزی بصورت اجاره‌ای اقدام به کشت گیاهان دارویی کنند.

وی ادامه داد: آمادگی داریم با تمام کسانی که مایل به کشت این گیاهان و باغداری دیم و سرمایه گذاری در این راستا هستند؛ همکاری کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به مشکلات کمبود منابع آبی بیان داشت: اگر به سمت تولید محصولات گلخانه‌ای برویم ارزش افزوده درآمد، ایجاد اشتغال بیشتر و در نهایت بهره‌وری در مصرف آب به وجود می‌آید.

وی از دیگر اقدامات خوب دولت در بهره‌وری مصرف آب به آبیاری نوین اشاره کرد و تصریح کرد: با ایجاد این نوع آبیاری 85 درصد هزینه را دولت و 15 درصد توسط مالکین یا سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

امیری به ایجاد آموزش تولید صنایع دستی در خانه‌ها توسط اداره تعاون، کار و امور اجتماعی و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای اشاره و عنوان کرد: دولت خرید این نوع تولیدات را تضمین می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان اظهار داشت: تولید و تبدیل سنگ‌های قیمتی در دستور کار قرار داشته و دولت در این راستا آمادگی همکاری و حمایت را دارد.

انتهای پیام/
رضا گودرزی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز