خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

تبلیغات، متفاوت از روابط عمومی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۵۰۳

معاون سیاسی- امنیتی استانداری لرستان گفت: روابط عمومی اساس کار خود را بر تحقیق و پژوهش بگذارد.

به گزارش ایلنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه شورای روابط عمومی‌های استان اظهار داشت: روابط‌عمومی ترکیب فن، هنر و ذیل کارهای علمی و عقلانی در جهت ارتباط دو سویه بین مردم و سازمان است.

‌وی افزود: اگر بتوانیم ارتباط دو سویه را برقرار کنیم در ترکیب فن و هنر موفق عمل کرده‌ایم.

معاون سیاسی استانداری به شناسایی افکار درون و بیرون سازمان توسط روابط عمومی ‌ها تاکید کرد و بیان داشت: باید افکار و اندیشه‌های مثبت را شناسایی و تقویت کرده و از طرفی آرا و اندیشه‌های منفی پس از شناسایی به اقناع سازی آنان مبادرت کنید.

خجسته‌پور در مراحل سیر تکمیلی روابط عمومی‌، تبلیغات را بسیار متفاوت با روابط عمومی عنوان کرد و تصریح کرد: تبلیغات یک امر یک‌سویه از طرف مبلّغ است که سعی دارد با توجه به منافع موسسه خود و همچنین دستکاری اطلاعات بر ذهن مخاطب تاثیر گذاشته و کالای خود را قالب کند.

وی ادامه داد: اما روابط عمومی حسن ارتباط و ایجاد تفاهم بین سازمان و افکار عمومی با توجه به منافع سازمان، منافع ملی و افکار عمومی است که با بیان واقعیت سعی در تقویت اندیشه‌های مثبت و اقناع‌سازی افکار منفی دارد. بنابراین انتظار می‌رود از فضای تبلیغات خارج شوید.

معاون سیاسی استاندار از دیگر وظایف روابط‌عمومی‌ها تشریح اهداف سازمان مربوطه دانست و تصریح کرد: فلسفه روابط عمومی در عصر حاضر بازخورد عملکرد‌های مدیر و دستگاه مجموعه خود است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید بازخورد عملکردها را از افکار عمومی گرفته و به منظور اصلاح و راضی کردن مردم به تصمیم گیران انتقال داد، افزود: مردم هوشمند و فعال هستند؛ کتمان حقایق باعث نارضایتی و اعتراض آنان می‌شود.

خجسته‌پور با اشاره به اینکه بعضی از مدیران دستگاه‌ها شناخت مناسبی از جایگاه و توانایی روابط عمومی ندارند، خاطر نشان کرد: تقویت روابط عمومی بخش بزرگی از مشکلات مدیر و دستگاه را حل می‌کند.

وی ادامه داد: بخش دیگر این ضعف به مسئولین روابط عمومی‌ها برمی‌گردد چرا که باید در فعالیت خود به دور از تبلیغات و با حضور و مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها جایگاه خود را معرفی کنند.

معاون سیاسی استانداری اظهار داشت: روابط عمومی اساس کار خود را بر تحقیق و پژوهش بگذارد و مخاطب پژوهی را در دستور کار قرار دهد. بنابراین تولید خبر بر اساس سلیقه مخاطب داشته باشد.

وی جامعه مخاطب را تشنه خبر و اطلاعات عنوان کرد و گفت: باید به علم ارتباطات روز آشنا شد. استفاده و تسلط بر ابزار به تنهایی کافی نیست بلکه علم ارتباط همان پژوهش است.

خجسته‌پور یکی از اساسی‌ترین کارهای روابط عمومی‌های امروزی را یادگرفتن زندگی در کنار یکدیگر عنوان کرد و بیان داشت: باید یاد گرفت که اعضای سازمان با یکدیگر و مخاطب با سازمان و همچنین رسانه در کنار هم زندگی کنند تا بتوان آستانه تحمل و پذیرش نقد خود را بالا برد و نقد و انتقاد راهکار را به ‌همراه خود دارد اما در غیر اینصورت مغرضانه است.

معاون سیاسی استانداری با تاکید بر اینکه ارتباط دو سویه بین رسانه و مطبوعات با روابط عمومی‌ها برقرار شود تصریح کرد: باید از رسانه و مطبوعات محلی حمایت کنیم چرا که دغدغه رسانه واقعی توسعه استان است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام باید خدمات دولت و جنبه‌های فرهنگی آن را به مردم انتقال دهیم، یادآور شد: بیان خدمات دولت ذیل 40 سال خدمت تعریف می‌شود و مربوط به دولتی خاص نیست بلکه خدمات نظام جمهوری اسلامی است و در بیان خدمات بدنبال ایجاد امید باشیم و باید بر فضای یأس و ناامیدی غلبه کنیم.

انتهای پیام/
مژگان شیری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز