خبرگزاری کار ایران

سید موسی خادمی خبر داد:

حمایت از پژوهشگران و فن‌آوران در چارچوب قوانین

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۴۰۳

استاندار لرستان گفت: در چارچوب قوانین از پژوهشگران و فن‌آوران حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، سید موسی خادمی در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی با تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: نمایشگاه امروز تا حدودی بیانگر این بود که دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و پارک علم و فن‌آوری در چه حوزه‌هایی فعالیت کردند.

وی افزود: در حوزه‌های مختلف دانشگاه لرستان، علمی کاربردی، جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری و سایر حوزه‌ها خیلی خوب کار کردند اما هنوز در آغاز راه هستیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه مناطق کمتر توسعه‌یافته هنوز مشکل دارند و ابتدای کار هستند، تصریح کرد: امروز بحث پژوهش آغاز شده و شروع خوبی است. خیلی از طرح‌هایی که دیده شد در مرحله تجاری‌سازی هستند.

خادمی بیان داشت: کارهای پژوهشی کاربردی در حوزه‌های فنی، اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی و... بیانگر این بوده که پژوهش در استان زنده است و گام بعدی تبدیل پژوهش‌ها به عمل، اجرا و تجاری سازی بوده که مرحله بسیار مهمی است و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به حمایت از پژهشگران و فن‌آوران افزود: یک‌سری حمایت‌های قانونی در قوانین ما تعریف شده، بنیاد علمی نخبگان، معاونت علمی رئیس جمهور، پارک‌های علم و فناوری و همه این مراکز رسالت‌شان حمایت از پژوهشگرها و فناوران است و حمایت‌های دولت و استان ما نیز در قالب این مراکز تعریف شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: ممکن است پژوهش‌هایی به‌صورت موردی به استانداری استان ارجاع داده شود و از طریق مراجع ملی می‌توان به آنها کمک کرد.

وی یادآور شد: در مواردی ممکن است پژوهشگران را به صنعتگران استان معرفی کنیم تا محصولات آنها خریداری و تجاری‌سازی کنند.

خادمی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در پر رنگ کردن پژوهش‌ها، اظهار داشت: محور و اصلی کار پژوهش دانشگاه‌ است و موتور محرک پژوهش دانشگاه‌ها هستند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز