خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان نسبت به سایر استان‌ها دارای‌منابع خاک مناسب و مساعدتری است

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۵۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این استان نسبت به استان‌های دیگر دارای منابع خاک مناسب و مساعدتری است و این مزیت مناسبی است و بایستی این خاک را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لرستان، عبدالرضا بازدار در جمع مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد و برخی از استان‌ها در مورد وضعیت منابع و تخصیص آب لرستان اظهار داشت: استان لرستان دارای 780 هزار هکتار زمین زراعی است که فقط 185 هکتار از آن آبی است که یکی از موارد مهم در این راستا تخصیص کم آب است و با توجه به اینکه استان لرستان دارای بارندگی مناسب و حدود 30 رودخانه دایمی و11 درصد آب جاری کشور را شامل می‌شود و تقریبا به طور متوسط 12 میلیارد متر مکعب خروجی آب از استان به سمت حوزه‌های آبخیز کرخه، کارون و... می‌ریزد اما متاسفانه تخصیص آب بسیار کم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: شاید در سالیان گذشته به دلیل مزیت بارندگی مناسب نیاز به این تخصیص نبوده اما در شرایط فعلی به دلایل تغییر شرایط اقلیم به شدت تولید در بخش دیم را به چالش مواجه کرده به عنوان مثال سال گذشته با وجود حجم مناسب بارندگی به دلیل نوسانات و تراکنش بارندگی شاهد تولیدات کیفی نبودیم.

وی در مورد ظرفیت و نوع روش استفاده از خاک اراضی استان بیان داشت: در کشور 45 درصد اراضی آبی  و بقیه دیم است، بنابراین بایستی برای یک پهنه 55 درصدی برنامه جامع و علمی داشته باشیم و بارعایت نکات فنی از منابع خاک بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/
الهام آریان فر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز