خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

تخصیص ریالی سد تاج امیر نورآباد در سال‌های 95 و 96 صفر بوده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۰۸۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: تخصیص ریالی سد تاج امیر نورآباد در سال‌های 95 و 96 صفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا لرستان در خرم آباد، رضا میرزایی در خصوص هدف از اجرای سد تاج امیر نورآباد اظهار کرد: عملیات اجرایی سد تاج امیر نورآباد در بهمن ماه ۱۳۹۵ با هدف تامین آب ۱۳۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان در خصوص مشخصات این طرح افزود: این سد از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است که ارتفاع آن از پی ۵۰ متر، طول تاج ۲۲۵ متر و حجم مخزن آن معادل ۸/۵ میلیون متر مکعب است.

وی درباره وضعیت تخصیص آب سد تاج امیر بیان کرد: سد تاج امیر دارای مصوبه تخصیص آب به شماره ۸۹/۴۶۳۸۴/۷۰۰ مورخ ۸۹/۶/۱ بوده و میزان تخصیص آن معادل ۹/۵ میلیون متر مکعب است.

میرزایی در رابطه با پیشرفت فیزیکی پروژه، اظهار داشت: این پروژه تاکنون حدود ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مطالبات پیمانکار و مشاور آن حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور ردیف اعتباری سد تاج امیر را در سال۱۳۹۷ حذف کرده، اظهار کرد: وزارت نیرو در طول برنامه پنجم توسعه تعداد ۵۳ طرح را از اولویت خارج و ردیف اعتباری آن ها را به یک میلیون ریال کاهش داد و تخصیص آن ها را صفر کرده که سد تاج امیر نورآباد یکی از این طرح هاست.

وی تصریح کرد: تخصیص ریالی سد نورآباد در سال‌های 95 و 96 صفر بوده و ردیف اعتباری آن در سال ۹۷ حذف شده است.

میرزایی خاطرنشان‌کرد: در طی ۷ ماهه اول سال ۹۶ پیگیری‌های زیادی جهت باز کردن ردیف اعتباری این پروژه از طریق مدیریت منابع آب کشور، سازمان برنامه و بودجه، استانداری و نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های اخیر دکتر خادمی استاندار محترم استان، مشکل اعتباری و موافقت نامه ای پروژه برای سال ۹۷ حل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ادامه داد: قرارگاه خاتم الانبیا‌ که پیمانکار پروژه است‌تاکنون از منابع مالی خود هزینه کرده و پروژه را فعال نگه داشته است که من از سردار عبدالهی و همه همکاران و عوامل تلاشگر ایشان در پروژه سد تاج امیر تقدیر و تشکر می کنم.

میرزایی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون تعامل خوبی بین کارفرما و پیمانکار پروژه وجود داشته اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور استاندار محترم و سردار صدرا معاون قرارگاه خاتم الانبیا داشتیم در رابطه با حل مشکلات این پروژه تبادل نظر شده و انشالله بزودی نظر پیمانکار برای رفع موانع و مشکلات تامین خواهد شد.

میرزایی در خصوص مشکلات این طرح اظهار داشت: مهمترین مشکلات طرح حذف شدن ردیف اعتباری طرح در سال ۱۳۹۷، مطالبات گذشته، عدم امکان عقد قرارداد با مشاور وآزمایشگاه به علت نبود اعتبار و عدم امکان تملک اراضی بدلیل مشکلات مالی و مشکلات موافقت نامه ای است.

وی بیان داشت: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل طرح، علاوه بر مطالبات گدشته ۱۲۰ میلیارد تومان است که بایستی مشکل موافقت نامه ای آن حل گردد.

میرزایی ادامه داد: شهرستان نورآباد دارای حدود۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود ۱۰ درصد آنها آبی و مابقی بصورت دیم کشت می شود.

میرزایی بیان کرد: با توجه به محرومیت شهرستان نورآباد و درصد بالای بیکاری آن، اجرای سد تاج امیر یک ضرورت است این سد جز ‌مطالبات به حق مردم این شهرستان است که در صورت تکمیل و بهره برداری از آن بطور مستقیم می تواند ۶۵۰ نفر اشتغال زایی داشته باشد.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز