خبرگزاری کار ایران

زهرا نظری خبر داد:

سنجش سلامت بیش از 23 هزار نوآموز لرستانی بدو ورود به دبستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۱۳۰

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون 23 هزار و 336 نوآموز در23 پایگاه ثابت و سیار لرستان از نظر سلامت جسمی حرکتی و آمادگی تحصیلی سنجش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، زهرا نظری در جلسه شورای پروژه مهر با اعلام اینکه طرح سنجش سلامت  نوآموزان بدو ورود به دبستان در راستای تشخیص و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت‌های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیازهای ویژه آموزشی و کسب اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی ، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرا می شود، افزود: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، کمک به بهبود کیفی آموزش و پرورش و کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی از اهداف دیگری  است که در این برنامه  دنبال می‌شود.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان اضافه کرد: با توجه به ضرورت دقت در ارزیابی و لزوم آرامش، تمرکز و عدم اضطراب نوآموز و برای رفاه حال والدین و نوآموزان در هر کدام از پایگاه‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا خانواده ها با سهولت بتوانند کار سنجش سلامت فرزندان خود را انجام دهند .

وی  تاکید کرد: این برنامه  ملی در دو مرحله اولیه (غربالگری) و تخصصی اجرایی خواهد شد و نتایج حاصل از ارزیابی‌ها در سامانه برنامه سنجش که متصل به سامانه سناد است ثبت می‌شود.

نظری در ادامه تصریح کرد: در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به پایگاه‌های  تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان درباره سنجش سلامت کودکان پیش دبستانی گفت: کار سنجش سلامت 9 هزارو 400 کودک پیش دبستانی از 4 شهریور ماه در 8 پایگاه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
علی قربانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز