خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان:

افزایش رشد سازمان های مرم نهاد در حوزه محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۹۶۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت:به واسطه منابع سرشاری که در لرستان نسبت به استان‌های کویری وجود دارد الگوی مصرف متفاوتی در استان داریم و کویرنشینان با الگوی مناسب و مصرف بهینه نشان داده‌اند که این موضوع را به خوبی لمس و درک کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در سمینار تخصصی چالش‌ها و موانع و راهکار جلب نهادهای مردمی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی که در سالن کنفرانس شورای شهر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در استان شاهد رشد تشکل‌ها و سازمان‌های مردم ‌نهاد در حوزه‌ های مختلف و به طور ویژه محیط زیست هستیم که نشان‌ دهنده اهمیت موضوع و دغدغه مردم برای موضوعاتی مانند حفاظت از محیط زیست و منابع آبی و خاکی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اضافه کرد: وجود ظرفیت‌ها و وضعیت مناسب منابع لرستان مسئولیت ما را دو چندان می‌کند و باید برای حفاظت از آن طرحی نو را پایه‌ریزی کنیم تا شاهد خسران نباشیم.

وی تصریح کرد: در کنار مسائل و مطالب علمی داشتن دغدغه‌های اجتماعی دانشجویان جای تقدیر دارد و دانشجو می‌تواند به عنوان اکتیوترین قشر جامعه در موضوعات مختلف پیشرو باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی توانسته به خوبی از این ظرفیت استفاده کند، ادامه داد: این نهاد توانسته با ایجاد تشکل‌ها و کانون‌های مختلف در حوزه‌های گوناگونی فعالیت کند و سال‎های اخیر در حوزه محیط زیست نیز اقدامات ارزشمند و موثری را انجام داده است.

وی افزود: به واسطه منابع سرشاری که در لرستان نسبت به استان‌های کویری وجود دارد الگوی مصرف متفاوتی در استان داریم و کویرنشینان با الگوی مناسب و مصرف بهینه نشان داده‌اند که این موضوع را به خوبی لمس و درک کرده‌اند در حالی که در استان  به رغم اطلاع‌رسانی‌هایی که در رابطه با اهمیت این موضوع شده هنوز به این باور نرسیده‌ایم و تا زمانی که این باور و نگرش در ما به وجود نیاید راه به جایی نمی‌بریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم دانشجویان در جهت این باورمندی در مردم تلاش کنند و شرایط خطیر آینده را برای آنان متصور شوند که این کار می‌تواند در قالب فیلم، عکس، تراکت و بروشور باشد و مردم باید چندین سال آینده را به صورت عینی دیده و وضعیت منابع را با همین الگو و مصرف مشاهده کنند تا در جهت حفاظت از آنها ترغیب شوند.

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز