خبرگزاری کار ایران

درنشست روسای هیات‌های زورخانه‌ای غرب کشور مطرح شد؛

قوانین ورزش باستانی- مذهبی با قوانین بین‌الملل همسو می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۵۹۱

نشست هم اندیشی روسای هیات‌های پهلوانی و زورخانه ای غرب کشور (منطقه 4) در اداره کل ورزش و جوانان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، امروز در نشست هم اندیشی روسای هیات های ورزش زورخانه ای غرب کشور شامل استان‌های لرستان،کرمانشاه،ایلام و کردستان، به میزبانی خرم آباد با حضور مرادی‌فر، دبیر جدید فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کل کشور و پیشکسوتان و مربیان و پهلوانان این رشته برگزار شد.

 این نشست پیرامون آیین نامه جدید فدراسیون برگزار و قوانین جدید مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دبیر جدید فدراسیون، از تلاش برای برگرداندن کشتی پهلوانی به ورزش زورخانه‌ای و برگزاری لیگ منطقه ای برای اولین بار در تاریخ زورخانه ای خبر داد.

وی همچنین از قوانین جدید داوری در آیین نامه سخن گفت: داوران نباید مانند گذشته با توجه به نظرات شخصی و سلیقه ای امتیاز بدهند بلکه طبق آیین نامه باید به قوانین رجوع کنند.

مرادی فر گفت:کار خوبی که در رابطه با آیین نامه شده، این است که ما به سمت و سوی قوانین فدراسیون بین المللی میرویم، و قوانین ملی با بین الملل یکسان میشود.

در این نشست برای گسترش این ورزش باستانی، بر تعامل با آموزش و پرورش تاکید فراوان شد.

برگزاری کلاس های مربیگری، مرشدی، و داوری از جمله برنامه های آیین نامه بود.

برداشته شدن سرداور و قضاوت سه داور آگاه به آیین نامه بصورت مشترک، قابلیت رسیدگی به اعتراضات هم به تیم خودی و هم به تیم مقابل، کاهش تایم مسابقه به 25 دقیقه، تقویت همه قسمت‌ها به یک اندازه، عدم پنهانکاری و اطلاع همه از امتیازی که ورزشکار داده می‌شود و همچنین متحد کردن لباس تیم، از مزایای آیین نامه جدید است.

دبیر فدراسیون تنظیم آیین نامه رتبه بندی را از جمله مشکلات آیین نامه برشمرد و گفت: پیشکسوتان بر سر موضوع "زنگ"،که توسط چه رده سنی زده شود، 70 سال یا 60 سال، بشدت درگیر هستند.

در حاشیه از دلایل حذف "ذکر"صحبت شد و همگی"ذکر"را علت اصلی اختلاف در دادن امتیاز برشمردند و  یادآور شدند ورزشکار باید براساس ورزش امتیاز بگیرد نه با صحبت کردن، و نیز با توجه به اینکه "ذکر"در تاریخ ورزش باستانی وجود نداشته و در قوانین بین الملل جایگاهی ندارد،با حذف آن مخالفتی نشد.

جلسه با انتخاب فیروز نوروزی بعنوان‌رئیس کمیته مرشدان، سید نادر فیروزی بعنوان رئیس کمیته داوران و داریوش نظری برای ریاست کمیته مربیان پایان یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز