خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

بیش از 12 هزار آزمایشگاه دانشگاهی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۲۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هم اکنون تعداد آزمایشگاه‌های دانشگاهی در کشور به بیش از 12 هزار آزمایشگاه می رسد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمد فرهادی روز شنبه در آیین بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی شماره 2 دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان افزود: در آزمایشگاه مرکزی شماره 2 دانشگاه لرستان که امروز به بهره‌برداری رسید خدمات آزمایشگاهی در بخش‌های تخصصی برای دوره‌های آموزشی دانشگاه و سایر مراکز تحقیقاتی و نیازهای بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: تعداد آزمایشگاه های مرکزی در کشور نیز به 161 آزمایشگاه رسیده است.

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان نیز در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این آزمایشگاه حدود یکهزار مترمربع زیر بنا دارد و اعتباری حدود هفت میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است. 

جهانشیر شاکرمی افزود: این آزمایشگاه پیش از این در واحدهای متروک سازمانی و مسکونی قرار داشت که بعد از تعمیر و تجهیز به عنوان یک سایت تحقیقاتی و آزمایشگاه تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. 

به گفته وی بیشتر دستگاه ها و تجهیزات به کار رفته در این آزمایشگاه شامل پیشرفته ترین تجهیزات تجزیه گیاه و خاک و انواع اتاقک های رشد است که تاکنون در مجموعه دانشگاهی استان وجود نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز