خبرگزاری کار ایران

شهردار خرم آباد مطرح کرد:

انتظار داشتیم قرارگاه خاتم الانبیاء به ما سخت نگیرد/ آغاز نهضت آسفالت در خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۸۳۳

شهردار خرم آباد گفت: انتظار داشتیم قرارگاه خاتم الانبیاء برای تامین اعتبارات پروژه زیرگذر بهارستان خرم‌آباد خیلی به ما سخت نگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، یحیی عیدی بیرانوند در نشست خبری با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار بهارستان افزود: قرارداد این پروژه مربوط به مدیریت قبلی شهرداری است که مبلغ  آن 124 میلیارد تومان بود ولی پس از اصلاح آن را به 64 میلیارد تومان رساندیم.

 وی اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی شهرداری و از آنجایی که قرارگاه خاتم الانبیا منابع مالی خوبی در اختیار دارند انتظار داشتیم که قرارگاه برای تامین اعتبارات خیلی به ما سخت نگیرد و به گونه ای عمل شود که ما اعتبارات مورد نظر را در دوسال به قرارگاه پرداخت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده در روند ساخت زیرگذر بهارستان در منطقه گلدشت خرم آباد گفت: این طرح با یک‌هزارو 240 میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شد و به دلیل منابع مالی محدود شهرداری این رقم به 640 میلیارد ریال کاهش داده شد که باید در 24 ماه به بهره برداری رسد.

شهردار خرم‌آباد یادآور شد: از آنجایی که برای تامین منابع مالی این پروژه با مشکل مواجه هستیم با شورای شهر مذاکره کردیم تا به جای پول، زمین به پیمانکار تقاطع بهارستان واگذار شود.

وی در ادامه به مشکل دفع آب‌های سطحی در خرم آباد اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سال 73 تاکنون هیچ مطالعاتی برای دفع آب‌های سطحی شهر خرم آباد انجام نشده، چنان‌که مطالعات دفع آب‌های سطحی مسکن‌مهر نیز به گونه بوده که کانال دفع آب‌های این منطقه در نهایت به زمین مردم ختم می‌شود.

شهردار خرم آباد درباره مشکل جمع شدن آب هنگام بارش‌ها زیر گذر میدان امام حسین خرم آباد گفت: مشکل زیرگذر میدان امام‌حسین این است که کانال دفع آب‌های سطحی آن به کانال دفع آب‌های محله قاضی آباد و کوی فلسطین وصل شده لذا به‌زودی کار جداسازی این کانال را انجام می‌دهیم تا پس از آن شاهد هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نباشیم.

عیدی بیرانوند رایگان کردن عوارض هتل‌سازی و تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه گردشگری را از جمله اقدامات انجام شده برای رونق گردشگری در شهر خرم آباد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه نبود ترمینال برون‌شهری یکی از مشکلات شهر خرم‌آباد به شمار می‌رود با حساسیت زیادی تکمیل پروژه ترمینال برون شهری را در دستور کار قرار داده‌ایم و به‌زودی شاهد افتتاح این ترمینال خواهیم بود.

 شهردار خرم آباد اظهار داشت: نهضت آسفالت در خرم‌آباد شروع شده و تلاش می‌شود تا پایان سال حداقل معابر و خیابان‌های اصلی شهر روکش آسفالت شوند.

شهردار خرم‌آباد در ادامه به کاهش درآمدهای شهرداری خرم آباد اشاره کرد و افزود: شهرداری 61 درصد درآمد خود را از محل صدور پروانه ساخت به دست می‌آورد و این در حالی است که سال‌جاری نسبت به سال قبل 51 درصد کاهش صدور پروانه ساخت داشتیم.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه شهرداری خرم آباد سال 95 اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه شهری انجام داده، عنوان کرد: خوشبختانه انجام کارهای خوب موجب شده خرم آباد بین هفت شهر گردشگری برتر کشور قرار بگیرد و امیدواریم امسال نیز جایگاه بهتری در این زمینه داشته باشیم.

 شهردار خرم آباد همچنین گفت: 15 درصد بودجه شهرداری از محل درآمدهای عمومی دولت تامین می‌شود که متاسفانه عوارض به ما پرداخت نمی‌شود چنانکه سال‌جاری باید مبلغی به عنوان یارانه بلیت اتوبوس به شهرداری داده می‌شد که هیچ مبلغی تاکنون دریافت نشده است.

 وی همچنین به پروژه هتل صخره‌ای خرم‌آباد و مشکلات به وجود آمده پیرامون حصارکشی اطراف پارک صخره‌ای اشاره و بیان کرد: ما از پروژه هتل صخره‌ای کاملاً حمایت می‌کنیم و اعتقاد داریم باید از سرمایه‌گذاران بومی حمایت کنیم و اگر نقدی هم به آنها داریم باید دوستانه آن را مطرح کنیم تا مشکل برطرف شود.

شهردار خرم‌آباد افزود: مردم باید در روند مقام‌سازی شهر به شهرداری کمک کرده چراکه دولت تنها به زیرساخت شهری می تواند کمک کند.

عیدی بیرانوند به تشکیل کارگروهی در شهرداری برای شناسایی بافت و خانه‌های قدیمی اشاره کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه از تخریب بافت و خانه‌های قدیمی در شهر جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین گفت: ترمینال مسافربری خرم آباد تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز در خرم آباد 2 برابر شده، گفت: 850هزار مترمربع چمن و فضای سبز، 24هزار مترمربع پیاده رو در سطح شهر بنا نهاده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز